En sjuk Skrutt

Min pluggdag igår gick åt fanders. Morgonen började med migrän så jag var sängliggande till nångång runt lunchtid och då började jag göra mig i ordning för kvällens festligheter.

Lösnaglar, hårplattning, sminkning, påklädning och sen iväg in mot stan för en tjejkväll på krogen. En mycket trevlig kväll, men jag blev rätt besviken på Golden hits som hade sitt stora dansgolv stängt - det som jag kommit dit för!

Jag tog sista tåget hem och var hemma runt halv tre. Då blev det en varm macka, lite oboy och sen stupade jag i säng för att vakna med en skön baksmälla idag. Lilla V sov tack och lov till halv tio så jag hann bli av med de värsta skakningarna, kvar var bara huvudvärl och lite illamående, men det botade jag med en kaviarmacka och ett till glas oboy.

Sen tog jag och Skruttfia en promenad till Åbergs (laxtoast måste ju vara bästa bakismaten) för en lunch med V:s mormor, morfar och moster. Det blev en trevlig stund, men Skrutt var inte riktigt på topp. Hon åt ingenting och somnade i vagnen på tom mage. När vi senare kom hem somnade hon i sängen igen.

Vi blev tvungna att väcka henne för nästa promenad, ner till farmor och farfar där det bjöds på påskmiddag. Då var hon ännu hängigare. Åt inte och var kokhet. Bara mammas knä dög, men när hon blev tillräckligt trött somnade hon i vagnen.

Väl hemma somnade hon i sängen igen efter en flaska välling. Hon sover lugnt, trots den superhöga febern (39,5)så än har hon inte fått någon alvedon. Vi får se hur natten blir. Stiger febern ytterligare eller om hon blir orolig så får hon en alvedon.

Snart blir det sängen för mig med, men först till klart på Varg Veum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0