Euforisk

Vilken fantastisk helg det har varit! Det vackra vädret har verkligen gjort att jag laddat batterierna. Lite synd är det att det inte är jobb imorrn, för jag hade verkligen känt att jag tagit tillvara på den här helgen och varit redo för jobb igen. Andra helger känns alltid så korta. Eller också känns den här helgen så bra och lång just därför att det inte är något jobb imorrn..

Gårdagen började dock inget vidare med en lång natt utan sömn. Vet inte riktigt vad problemet var, men sov gjorde jag inte! Kvart i åtta gick jag och Skrutt upp och gjorde oss iordning för dagen.

Hästloppis stod på schemat. Efter att ha plockat upp resten av flocken och fyllt bilen till bristningsgränsen begav vi oss mot Enköping för att tjäna storkovan. Jag sålde ett helt och knappt använt vintertäcke för 70 spänn. För pengarna betalade jag loppisavgiften och min och Vendelas lunch. Så dagen gick plus minus noll. Men det var himla roligt att träffa en massa gamla ansikten och bara umgås en dag med Jennie. Lilla V skötte sig exemplariskt hela dagen! Hon gick runt i hela ridhuset och tittade på saker. Sen åt hon lite bulle, korv och choklad innan hon somnade utan protester i vagnen och sov i hela 1,5 timme.

Väl hemma igen blev det dusch, smink och ombyte. Sen mötte jag Moa vid stationen och åkte in till stan för en middag på Hermans och sedan ett glas vin vid medborgarplatsen. En fantastiskt trevlig kväll! Det var verkligen länge sedan jag träffade folk på det sättet.

Vid halv tolv var jag hemma igen och då stupade jag i säng. Idag väckte sångfågeln oss vid nio och då hade jag en oförtjänt huvudvärk som har hållit i sig hela dagen. Efter ETT enda glas vin! Ska det vara på det sättet kan man ju lika gärna dricka hur mycket som helst, huvudvärk verkar man ju få ändå!

Efter frukost begav vi oss ut på söndagspromenad. Vi promenerade ner till Kalmarsand där vi matade änderna. Och en läskig svan. Så fort han inte fick bröd tillräckligt snabbt fräste han. LÄSKIGT!

När brödet var slut lekte Vendela en stund på stranden innan vi började bege oss tillbaka. Vi valde en annan väg i skogen och gick då förbi Lillsjön. Det blev lite nostalgi över det eftersom vi var där med fritids när jag var yngre. Då sas det att sjön var bottenlös och vilket gjorde att jag nästan paniskt simmade så när ytan som möjligt. Det vore roligt att se sjön i sommar igen och gå ner till badplatsen.

Skogsvägen fortsatte upp mot motorvägspåfarten och eftersom vi inte vill promenera längs 70-vägen så sneddade vi över lite skog, en åker och ett dike istället. Nya vagnen klarade utmaningen galant! 

Promenaden fortsatte till en pizzeria där vi åt lunch. Därefter efterätt i form av glass på en mack och sen vidare hem. Väl hemma slocknade hela familjen och sov i 2,5 timme! Efter det var jag så trött att jag trodde jag skulle somna sovande!

Det blev middag och bad för Skrutt och sen åkte hon i säng. 

Därefter middag och Mästarnas mästare för oss. Nu tänkte jag försöka avsluta den här dagen med lite pluggande.

Bilder från dagen kommer upp på bilddagboken.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0