Garagestädning

Idag var det operation "Hitta garage" som stod på schemat. Vi startade vi halv elva och var väl klara runt sex nu på kvällen. Vi byggde en släng-hög och en spara-hög på uppfarten utanför och slänghögen var säkert tre gånger så stor som sparahögen...

Det blev två vändor till soptippen och en vända till återvinningsstationen. Men nu är det himla stort och fint i garaget! Då kan vagnar och cyklar stå där utan problem - hur skönt som helst!

Imorrn är det äntligen barnbidrag. Var ju hemma och vabbade i februari, vilket drogs på mars-lönen och eftersom jag inte är vidare snabb på att skicka in papper så har jag ännu inte fått ersättning från försäkringskassan, vilket har inneburit en riktigt knaper månad.

Idag fick vi panta flaskor för att ha råd med lunchen. Vi kunde förstås ha ätit något ur frysen, men sushi lockade lite mer. Men så var det flaskor för över 200 kronor också!

Men som sagt, barnbidrag imorrn och lön på torsdag. Problemet är att det är en faslig massa jag vill införskaffa:
- Cykelsits till V 
- Ny vårjacka till mig själv
- Vårskor till V
- Häck till framsidan
- Lekställning med gunga och rutchbana till V
- Blommor och växter till trädgården 

Inser ju ganska snabbt att allting inte kan köpas nu, så det blir väl till att prioritera. Synd bara att jag alltid prioriterar bort mig själv... 

Mycket mer än så har inte hänt idag. Nu ska jag sätta igång med dagens pluggande och sen försöka scrappa lite samtidigt som jag tittar på Desperate housewifes.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0