LÖÖÖN!

Idag har jag haft en sån där underbart fantastisk lovdag!

Det började med att Lilla V vaknade vid nio. Frukost, påklädning, fixande och sen möta Cissi och Edwin vid kvart i elva.

Promenad till Åbergs för en lunch och lite lek i kojan. Jag är verkligen helt såld på deras lax-toaster. Skulle lätt kunna äta en nu om jag hade haft en. Skrutt däremot var helt såld på deras bönor och käkade en hel tallrik till lunch. Lagom passande eftersom hon sover hos mormor och morfar i natt...

Efter lunchen promenerade jag och Bönmaja till centrum och shoppade loss på Lindex. De hade ett erbjudande om att man fick 100 kr rabatt om man handlade för 300 kr, 200 kr rabatt vid 600 osv. Så jag köpte först en jacka (599), en sjal (99), en foundation (135) och en keps till V (69). Totalt borde det ha blivit över 900 så att jag skulle ha fått 300 kronor rabatt, men så var det tydligen extrapris på sminket så då plockade jag på mig ett puder också. Riktigt nöjd med alla inköp tänkte jag fortsätta till bebisbutiken för mer fynd. Men på vägen träffade jag en mamma som upplyste mig om att man minsann kunde använda de rabattkuponger på 30% jag hade på Lindex i samband med den andra rabatten. Så då gick jag tillbaka och lämnade tillbaka jackan och köpte den sen igen, då med rabatten. Men eftersom att jag inte heller då kom upp rabattsumman så fick jag plocka på mig en pyjamas till V också.

Det blev alltså en jacka, en sjal, puder, foundation, keps och pyjamas för totalt 620 kr. Inte helt dåligt eftersom jackan egentligen kostade 600 kr och det hade jag betalat för den om jag hade behövt!

Därefter blev det äntligen bebisbutiken, men där gjorde jag inga direkta kap. Jag köpte en vattenkanna med jordgubbar på och ett solskydd till bilen.

När vi äntligen kom hem igen var det bara att göra sig i ordning för nästa utflykt - bio med min karl!

Skrutt fick åka till mormor och morfar för övernattning medan vi åkte till Kista, käkade i Food court och såg den fantastiska filmen "The kings speach".

På vägen hem hämtade vi mitt megapaket från Haléns på Ica. Jag hade beställt kläder för nästan 2000 kronor, men skickar tillbaka det mesta. Det jag behåller är jag dock väldigt nöjd med, några plagg i lite mindre storlek än jag har dragits med det senaste året och en mycket passande klänning att ha imorrn när jag ska ut och göra stan osäker. Ett fynd den med - 60 kr!

Nu ska jag spela en omgång alfapet, sen blir det film i sängen och imorrn sovmorgon! Dessvärre blir det nog en helt Skruttfri dag imorrn, och det gör lite ont i mammahjärtat, men då hinner jag plugga och kan spendera hela lördagen med henne istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0