Shoppinggalen!

Jag tror jag flippade i helgen. Nu är ju alla pengar slut IGEN! Men så är jag galet nöjd med det jag handlat också, och det kommer snart nya pengar igen!

Jag har en teori om att man borde känna sig nöjd nångång? Att man känner att man har köpt allt man vill ha liksom. Eller skaffar man sig bara nya saker att längta efter? Det enda jag känner att jag saknar just nu är ett par löparskor och ett par schyssta träningsbyxor. I övrigt är jag väldigt nöjd.

Men senaste shoppingen var det. I måndags åkte jag, Richard och Lilla V på en lunchutflykt. Planen var att köpa en cykelsits till Skutt och jag ville ha en från det italienska märket OK baby eftersom den fått högst betyg i Råd och Röns tester. Vi gick först in på Barnens hus för att kika där, men innan vi kom till cykelsitsarna stötte vi på en paraplyvagn som de hade extrapris på. Jag vill ha en enklare shoppingvagn som tar liten plats i bilen men som ändå kan underlätta handlade något. Den vi (eller snarare snälla mormor) köpte till Kråkan i somras är ju totalt värdelös och kommer att säljas till högstbjudande på blocket! Den vagnen vi hittade nu var av samma kvalitet som sommarvagnen, så den ville vi inte ha. Men så råkade jag av en slump se att de hade en likadan paraplyvagn av märket Maclaren för en tusenlapp och genast flög Lilla V ur den första vagnen och ner i den andra för att provköra. Och vilken känsla! Den gick ju faktiskt att svänga utan problem, så två sekunder senare packade vi in vår nya paraplyvagn i bagageluckan.

Sen blev det en cykelsits också. Nu ska jag bara fixa punkan på min cykel så jag kan åka nånstans :)

I söndags var Skrutt fortfarande hängig, men betydligt bättre än kvällen innan. Därför bestämde vi att hon fick följa med på släktknytisen som mormor och morfar ordnade. En trevlig tillställning med god mat i den gassande solen. Inte varje år man kan sitta utomhus i april i bara t-shirt!

Idag var det dags för jobb igen. Det är full fläkt från början! Men jag har gjort upp en planering för varje dag fram till sommarlovet så att jag förhoppningsvis ska hinna klart allt som behövs hinnas och samtidigt vara förberedd inför tentan. Problemet är bara att planeringen startade igår och jag är redan mil efter... Men, men, jag har iallafall på papper var jag måste göra. Jag behöver inte längre försöka hålla allting i skallen.

Nu blir det Desperate housewifes och därefter en dusch. Imorrn blir det en lång dag då mina elever ska på studiebesök på Dramaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0