Välkommen till min nya blogg!

En ny, öppen blogg är tanken. Mer som en dagbok, mindre som en tankerensare.

Skrutten-Li är vårt hippa namn på Lilla V. Märkliga och unika dubbelnamn med Li i slutet är ju en trend och den hakar vi på: Skrutten-Li!

Idag är första dagen på mitt första påsklov som lärare och gudarna ska veta att jag aldrig under mina nio år i grundskolan eller tre år i gymnasiet har behövt ett lov lika mycket som jag behöver det här! Tanken är att jag under någon av de första lovdagarna ska rätta bort hela den megahög som ligger och hånar mig så att jag sen kan ha ett arbetsfritt lov. Pluggfritt blir det däremot inte, men lite våraktiviteter ska vi nog hinna med ändå.

Lovet började med leverans av nya barnvagnen - en sprillans ny Urban Design för 2500 spänn! Vagnen byggdes ihop direkt och invigdes efter tio minuter med en härlig vårpromenad till Skeppsparken. Bra att sova i, tyckte Lilla V, men inte i mer än 10 minuter för då dök Edwin upp och vem vaknar inte för honom? ;)

Senare under kvällen åkte jag och Lilla V upp till stallet och pratade lite mer hästarna. Hon kan härma en himla massa djur nu - kossa, häst, orm, hund, kisse, pippi och får. Däremot vet jag inte riktigt vad hon menar när det kommer en hund eller en katt och hon smackar med munnen. Kanske är det något språk dem emellan?

Medan Skrutt fick middag, pyajamas och las för natten tog jag en löptur till Kvarnkojan. 15 minuters promenad, 20 minuters löpning och sedan 20 minuter promenad igen. Väl hemma möttes jag av ett dukat bord framför tv:n och Så ska det låta. Det blev räkor i mängder och att säga att jag blev proppmätt är en rejäl underdrift!

Nu ska här hängas tvätt innan sängen lockar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0