Vilken vecka!

Jag tror aldrig jag har känt mig så slutkörd som jag är just nu!

I onsdags var det som sagt ett studiebesök på Dramaten med alla tvåor som ville åka med. Jag var ensam ansvarig för över 30 elever och jag var minst sagt skitnervös för att de inte skulle uppföra sig under föreställningen. Dessutom var jag även nervös över att bussen inte skulle hinna i tid till tåget, att det skulle strula på Mc Donalds, att jag skulle "tappa" elever på vägen och inte ha en aning om vart de tagit vägen. Men allting gick super! Vi såg Romeo och Julia och jag tycker absolut att det var en sevärd uppsättning! Jag skulle nog vilja se den igen, under lugnare omständigheter för nu satt jag mest och var uppmärksam på hur eleverna skötte sig (helt i onödan eftersom de skötte sig galant!)

Väl hemma, runt 24-tiden, damp jag i säng helt utmattad och somnade på någon sekund. Under torsdagen var jag lektionsfri till efter lunch och kunde ta igen mig lite.

Sovmorgon blev det dock inte, för farmor och farfar kom och hämtade Skrutt för att ta med henne till Ulltuna med hunden Thilda. Richard opererades för gallsten i onsdags och därför behöver vi barnvakt så fort jag ska nånstans, vilket verkar hända hela tiden just den här veckan!

Under torsdagsmorgonen när jag tänka ägna mig åt lite pluggande insåg jag till min förskräckelse att jag hade en dugga som skulle in på fredagen!!! Det var bara att sätta igång, men jag insåg rätt snart att det var lönlöst, jag förstod mig inte på en enda av uppgifterna! Jag hade inte en susning om hur jag skulle lösa någon av dem!

Så där förlorade jag en poäng till tentan direkt, men får väl hoppas att jag kan lära mig något utifrån svaren istället.

Igår hade jag två lektioner på förmiddagen. Sen var det full fart hem, köpa med sushi till lunch, handla på Systemet och på Ica, äta, byta om, sminka mig och sen iväg igen - tillbaka till skolan! Där hölls en personalfest där vi verkligen kan snacka om att slå klackarna i taket! Jag dansade i princip konstant i 4 timmar, vilket känns i fötterna idag! Men det var en fantastiskt rolig tillställning!

Vid ett tog jag och en till Bålstabo en taxi tillbaka till hålan och jag hoppade av i centrum för att promenera hem. Vid tre låg jag i sängen och runt sex vaknade Skrutt för första gången. Sen vaknade hon flera gånger i timmen fram till kvart över nio då vi gick upp.

Jag har inte varit särskilt bakis idag (var duktig med vatten igår), men har varit väldigt trött. Men eftersom jag inte orkade städa eller göra nåt annat vettigt här hemma så promenerade vi till Vivo där vi träffade Moster Emma. Vi handlade ingredienser för att kunna göra sushi, men eftersom wasabin på ica var slut gick vi till sushi-haket och tiggde till oss lite där istället. Sen promenad upp till mormor. Uppför långa backen, upptäcka att Nasse var borta, ner för backen igen för att leta, hitta Nasse sittandes i en lyktstolpe och sedan uppför långa backen igen!

Väl hemma hos mormor var det bara att sätta igång med sushitillverkningen. Vid kvart i tre var allt klart och lunchen kunde ätas! Nånting gick fel vid vårt riskok så resultatet blev inget vidare. Men all sushi gick åt ändå (det var säkert 60-80 bitar!).

Därefter följde jag med mina föräldrar för att hämta ut deras husvagn från vinterförvaringen. Sen blev det lite shopping på Ica innan vi äntligen kom hem igen.

Efter middag och badande för Lilla V dök hon i säng utan protester. Och nu gör jag henne sällskap. Jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Förutom allt som har hänt under veckan, så har jag ju även fått ta hand om Vendela själv, varje morgon, varje kväll och varje natt när hon vaknat eftersom Richard har svårt att resa sig. Det är jobbigare än man tror och beundrar ensamstående föräldrar. Hur orkar de?

Godnatt gott folk! Imorrn ska här städas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0