Första dagen...

Ny vecka. Sista lätta veckan, i nästa vecka kommer treorna tillbaka från sin praktik och då blir det andra bullar i mitt schema!

Igår gjorde jag säkert något roligt, men jag minns inte vad det var. Kanske ägnade jag större delen av dagen åt att plugga medan Richard och Vendela hade annat för sig. Eller så gjort jag nånting annat, jag minns ärligt talat inte... (Vilket är lite läskigt, för sååå taskigt minne har jag väl inte?)

Idag har jag iallafall jobbat! En enda liten lektion på förmiddagen och sen åkte jag hem och åt köttbullar med makaroner till lunch.

En enorm sten har förresten fallit från min axlar. Jag har ändrat inriktning en aning på mitt examensarbete. Istället för att göra intervjuer ska jag nu göra läroboksanalyser för att se hur de bidrar till muntlig matematik. Det känns så himla skönt att slippa försöka få till intervjuer på dagtid och istället kunna analysera på kvällstid i min egen takt. Nu ska jag bara försöka få tag i böcker och lärarhandledningar också.

Nu ska jag hoppa i säng. Har en liten, lätt huvudvärk, men har varit lite förutseende den här gången och tagit en migräntablett innan jag ens hunnit känna om det är "vanlig" huvudvärk eller migrän. Jag orkar inte med fler migränattacker!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0