Geocaching!

Idag fick jag äntligen en sovmorgon! Jag sov till tio, men har varit lika trött idag som alla andra dagar. Ska försöka boka en tid till vårdcentralen för en ordentlig utredning. Tar både migränen och tröttheten i en smäll.

På dagen hände inte mycket utan först på eftermiddagen efter att Vendela sovit och ätit lunch gav vi oss iväg på dagens uppdrag. Jag behöver komma ut nångång om dagen för att pigga upp mig själv lite och då är det roligt att ha ett mål med utflykten. Tidigare har jag hört talas om geocaching och idag läste jag lite om det på nätet. Det går ut på att man får koordinater till en plats någonstans. Sen knappar man inte koordinaterna på en gps och beger sig mot platsen för att leta efter en låda. I lådan finns en liten loggbok där man skriver sitt namn och datum samt några småprylar. En av prylarna får man ta med sig om man lägger dit en annan sak.

Vi valde en plats på Biskops arnö och använde vår bil-gps till letandet. Det var spännande, roligt och härligt att komma ut i naturen. Vi hittade lådan och Vendela fick välja sak ur den och la en liten gosenalle i utbyte. Jätteroligt! Platsen den låg på var en fantastisk utkiksplats över Mälaren. När vi ändå var på Biskopsarnö passade vi på att fika på deras sommarcafé också och plötsligt blev den här söndagen en riktig utflyktsdag.

Det blir nog fler geocachningar för oss, det var himla roligt (tyckte till och med Richard). Men till nästa gång ska jag försöka ladda ner en gps-app till mobilen istället. Annars funkade ju bil-gps:n också.

Efter utflykten åkte jag och Vendela till mormor och morfar och satt där häckade i över två timmar. Med sig hem fick Vendela fyra par byxor, en tröja, en söt bamseryggsäck, en Pippi-film och två andra filmer. Mormor tycker om att shoppa och Vendela och mamma blir glada över nya kläder! :)

Vendela pratade om Pippi-filmen (som vi bara lånat) hela vägen hem och skulle absolut se en stund innan hon la sig, trots att klockan var långt efter läggdags. Hon satt som förstenad och tittade tillsammans med pappa. Lilla sötunge!

Nu ska jag spela en omgång betapet, duscha och sen lägga mig. Ny arbetsvecka imorrn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0