Jobbvecka igen

Dålig natt igen, men så hade jag bara morgonmöte och en lektion på hela dagen också.

När jag är dödstrött på morgonen och egentligen inte orkar gå upp så är jag en mästare på att förhandla med mig själv. Jag lovar alltid mig själv att om jag går upp nu, så ser jag till att sova en stund på dagen. Men innerst inne vet jag att det sällan blir så. Antingen hinner jag helt enkelt inte, eller så vill jag inte ödsla bort viktiga timmar på att sova. I vilket fall så funkar det, jag går upp och hoppas under den första trötta delen av eftermiddagen att det snart ska bli eftermiddag så jag kan sova som jag lovat mig själv ;-)

Jag åkte hem direkt efter min lektion och plockade med mig lite sushi på vägen. Vi ville egentligen äta det igår kväll, men kvällen gick så fort så de hann stänga innan det blev middagsdags för oss.

Efter lunchen åkte Richard iväg en stund och jag passade på att förbereda lektioner medan Vendela sov. När hon vaknade slappade vi en stund i soffan och tittade på Pippi Långstrump medan regnet smattrade mot rutan. Ganska mysigt! Och välbehövt. Skönt att rensa tankarna ibland. Och skönt att sitta lite stilla också. Jag har fått rätt ont i foten. Den som funkade så bra att gå på i helgen och nu gör den ont hela tiden...

När Richard kom hem stängde jag in mig på mitt rum och har nu planerat hela terminen för alla mina elever samt förberett alla lektioner för den här veckan. Det innebär att jag har rätt mycket tid över till annat. Detta annat heter dessvärre examensarbete och är inte det minsta roligt!

Nu ska jag koka mig en kopp te och lägga mig och glo på ett avsnitt av Gilmore girls. Sen blir det sussa tidigt för ögonen känns bra grusiga ikväll!

Imorrn ska förresten vår lilla Skrutt vara ensam på dagis i nästan två timmar. Tur att jag inte är där, jag skulle förmodligen gråta ikapp med henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0