Mamma och Vendela-dag

Natten blev inte särskilt lång. Jag kunde verkligen inte somna! Så vid två gav jag upp och gick upp en stund. Vid halv fyra kröp jag tillbaka i sängen, men det dröjde ändå en stund innan jag äntligen somnade. Var lagom seg imorse när Vendela vaknade vid nio. Fick henne iallafall att titta på en omgång av Emil i sängen med mig så jag kunde snusa lite till.

Efter frukost cyklade vi hem till Nina och Samuel för en playdate med dem och Elvira och Love. Vendela fick korv och makaroner till lunch och lekte sen på altanen medan vi mammor pladdrade och killarna sov.

Vid halv två cyklade vi hem och då var det Vendelas tur att sova.

Vid halv fyra begav vi oss mot Grillby för att möta Emma som kom från Enköping. Sen åkte vi till den fina badplatsen för ett dopp. Det var inte riktigt lika mysigt idag, för solen vägrade skina precis den stunden vi badade. Men lite härligt var det ändå!

Efter badandet fikade vi lite kex vid grillplatsen och sen åkte vi till Härjarö för en glass i solen (som behagade komma tillbaka och stråla som aldrig förr).

Jag trodde att Vendela skulle somna som en stock efter den fartfyllda dagen, men hon satt upp med oss och tittade på Lotta på Liseberg och var hur pigg som helst. Det är däremot inte jag, så strax blir det sängen. Imorrn har jag tänkte ägna dagen åt att plugga om Richard och Vendela behagar lämna mig ensam hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0