Sista dagen på ett långt sommarlov

Imorgon är det dags igen. Problemet är att jag plötsligt inte känner mig ett dugg utvilad och redo för jobb. Det känns redan nu som att hösten kommer att bli svinigt tung! Och då har den inte ens börjat! =/

I fredags var vi som sagt på Gröna Lund. Vi åkte dit med mina föräldrar, systrar och vid entrén slöt min bror upp också.

Vi köpte femkampshäften och jag köpte ett åkhäfte med 20 kuponger. Det blev alldeles lagom mycket åkande med de kupongerna tillsammans med de åkbiljetter som fanns i femkampshäftena. Jag, Emma, Patrik och Richard invidge åkandet med en tur i den nya träbergochdalbanan. Jag var inte riktigt beredd på hur fruktansvärt brant den skulle vara emellanåt. Dessutom fanns det varken nackstöd eller nån stång att hålla händerna i, vilket var oerhört otäckt. Jag löste den skräcken med att skrika konstant hela åkturen igenom. Herregud, vad skojigt det var! (Trots nära-döden-upplevelse!)

Vi åkte även den gamla bergochdalbanan, Lustiga huset, Flygande kvasten och Blå tåget. Det sistnämnda renoverades förra sommaren och SHIT vad jag gallskrek mitt under åkturen! Jag trodde verkligen att jag skulle skita på mig och kröp blundandes ihop bredvid Richard.

Femkampen gick väl inte helt lysande för mig. Jag låg väl nånstans i mitten i alla grenar. Jag tror Richard vann alltihop.

Vendela visade upp sin allra bästa sida! Hon vaknade vid nio på morgonen och sov endast en liten stund på eftermiddagen(max 30 min) i vagnen som saknade liggläge. Sen höll hon igång hela dagen. Vi var inte hemma förrän runt tio, elva på kvällen och då fortsatte hon äventyret med en Emil-film i soffan. Väl i sängen tjoade hon lite till innan hon äntligen somnade. Hon åkte en liten bergochdalbana (som var lite läskig, men spännande samtidigt) och veteranbilarna (betydligt mindre läskigt!). Sen fick hon dra lite i snören och sånt. En himla massa nallar fick hon också! Moster Kammi var en jäkel på att skjuta vattenpistol så hon vann 5 förstapris, varav Vendela fick 2 av dem.

I lördags åkte Richard och Vendela iväg med faster Therese på dagen. Jag åkte till Stigsberg med Emma och Kamilla för att köpa fodervärdsavtal och sen ägnade jag resten av dagen att göra ett 50-årskort till Richards bandkamrat Sanna som hade fest på kvällen. Jag hade rätt stora ambitioner när det gällde presenten till en början, men sen slutade det med 4 presentkort á 100 kr på Systemet. Tanken var att varje presentkort ska användas utöver den vanliga "vinbudgeten" så att ett "vanligt" fredagsvin blir ett lite lyxigare vin. Det försökte jag förklara i något diktliknande, men jag vet inte om budskapet nådde fram. Kortet blev iallafall fint!

Festen var jättetrevlig! Fast jag fick en jäkla huvudvärk (inte migrän) som vägrade ge med sig. Dessutom kunde jag inte dricka mer än två glas vin eftersom jag skulle upp tidigt idag. Så lite mindre huvudvärk och lite mer vin hade nog gett en helt galen kväll med ett grymt coverband!

Vi lämnade festen runt midnatt. Innan jag la mig knåpade jag ihop kontrakten för Dandelion och sen kom jag i säng runt 2.

6.30 ringde klockan (på min sista lediga dag!) och då var det bara att kravla sig upp, slänga i sig en macka till frukost och sen åka till stallet för att packa grejer. Vid åtta hämtade jag Emma och sen åkte vi till Uppsala och Dandelion. Den nya fodervärden kom strax efter att vi kom dit och allting gick jättesmidigt! Hästen hämtades, kontraktet skrevs på, saker packades och sen var det dags att få in åbäket i transporten. Precis när vi skulle börja dök en bil upp och vi hade ju ställt oss mitt på vägen så den kunde inte komma förbi. Det gjorde mig lagom stressad, men det gick bra ändå. Han lastade hur bra som helst!

På vägen hem stannade vi på Ica Maxi och gjorde ett riktigt kap! Jag hittade en rutchbana för 175 kronor. Ordinariepris var 499!

När jag kom hem igen damp jag i säng och sov i två timmar. Sen har vi degat hela eftermiddagen. Jag och Vendela försökte gå ut en sväng på eftermiddagen. Hon åkte i den fina rutchbanan en gång, sen promenerade hon iväg och hoppade i vattenpölar. Det var så roligt så hon förstod inte ens att vi borde gå när himlen öppnade sig och vi var genomblöta båda två. Hon hade visserligen galonisar, men ingen regnjacka. Själv hade jag bara shorts och t-shirt - mindre skojigt! 

Nu på kvällen blev det kinamat och massor med onyttigheter. Känner mig jäkligt degig just nu, men det var gott -just när jag åt det! :-)

Jag borde verkligen gå och lägga mig nu så jag orkar upp imorrn. Men jag vill inte, jag vill ha mer sommarlov!!

Förresten träffade vi världens sötaste föl på betet. Hon var pytteliten och hur mjuk som helst i pälsen. Jag vill också ha ett föl!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0