Skansen

Idag kom min kollega Hanna hit vid åtta. Tillsammans promenerade vi ner till pendeltåget för en tripp till Skansen med övriga kollegor. Givetvis funkade inte SL-trafiken som vanligt, så vi blev en halvtimme sena!

Skansenbesöket började med en macka och te på Stora Gungan. Sen fick vi en guidad visning om hur husen och människorna levde i Sverige förr. Därefter gick vi runt lite själv innan det bjöds på lunch på Stora Gungan igen.

Därefter tog vi Djurgårdsfärjan till Slussen för att gå till Gudrun Sjödén där Hanna och min andra kollega Louise ville handla. Själv stod jag mest och frös och kände mig som en dränkt katt efter skyfallet som kom. Paraply är ju en bra uppfinning, synd bara att jag alltid tror att regnjacka är det bästa..

Väl hemma i Bålsta var klockan redan fem och Richard kom och hämtade oss vid tåget.

Jag hade tänkt springa en sväng ikväll, men det har ju regnat som aldrig förr! Lite regn hade väl inte gjort något, men helt dyngsur vill jag helst inte bli.

Nu ska jag ta mig i kragen och hoppa in i duschen så jag kan sova sen! Många möten imorrn igen!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0