Tiden rinner iväg

Det här veckan har varit grymt jobbig. Jag har migrän som ligger och puttrar i princip hela tiden. Den bröt ut rejält i tisdags och i onsdags morse ringde jag ner till vårdcentralen för att få en tid. Men det gick inte, de tyckte att jag skulle komma ner på drop in-tid istället. Så jag åkte ner direkt eftersom jag ändå inte hade några lektioner på förmiddagen. Efter 2,5 timmes väntande gav jag upp. Drop in-tiden slutade egentligen halv elva och där satt jag (och många andra) kvar vid kvart i tolv. Inget nummer hade ropats upp på väldigt länge (förmodligen för att drop in-läkarna gått över till sina tidsbokade patienter) så jag bestämde mig för att gå till apoteket och köpa Zomig nasal och sen åka till jobbet.

Migränen var djävulsk! Jag grejade inte att göra annat på jobbet än att säga tack och hej och åka hem igen. Vågade inte ta zomigen förrän jag var hemma eftersom jag inte vet hur jag reagerar på den. Vill inte behöva köra bil om jag inte känner att jag har allt under kontroll.

Väl hemma tog jag den och sen däckade jag och sov i närmare tre timmar. När jag vaknade hade jag ingen huvudvärk, men hade just den där matthets- och bedövningskänslan som jag får av tabletter med sumatriptan. Var skakis rätt länge på kvällen, förmodligen för att jag inte lyckats få i mig någon mat på väldigt länge.

Under torsdagen kom huvudvärken tillbaka igen och då körde jag zomig igen. Det funkade direkt utan värre biverkningar, förmodligen för att anfallet inte hunnit slå med full kraft än. Men det känns ju inte helt okej att spraya in en massa pulver i näsan flera gånger i veckan, särskilt inte eftersom jag känner hur det påverkar mig. Men jag måste klara det här examensarbetet, så jag får se det som en tillfällig misshandling av min kropp i några veckor till. Jag försöker iallafall komma i säng ordentligt om kvällarna och ta några promenader i veckan.

I övrigt har det inte hänt mycket i veckan. Vendela har blivit ett riktigt dagisbarn och har både ätit och sovit på dagis utan några större problem. Men jag fasar verkligen inför den dag jag måste lämna henne. Oj, vad jobbigt det kommer att bli! Jag föredrar att hämta henne, vilket jag gjorde i fredags tillsammans med Richard. Fast då valde hon pappa framför mig, hon tittade inte ens på mig! Kanske är dagis hennes och pappas grej, mamma kan man gosa med hemma.

Idag var jag och Cissi och barnen på loppisrunda. Vi började i centrum på bakluckeloppis och promenerade sen upp till Tränsvägen där det var en hel gata som hade loppis. Vendleas mormor följde också med dit. Sen besökte vi även en ny klädaffär som öppnat på samma gata. Det är en liten affär i en källare, men oj vad mycket fina kläder det fanns (och dyra...)! Vendela fick två klänningar med matchande leggings:

 

Båda hade korta ärmar. Till hästklänningen fick hon ett par bruna leggings och till pingvinklänningen ett par blå. Superfin blev hon! Om någon vill kika i butiken har den en hemsida: www.litenochfin.se

På själva loppisarna köpte jag en Fem myror tröja med matchande kjol och strumpbyxor, en Pippi t-shirt och massor av böcker. Vendela tycke det är så roligt att bläddra i böcker så då kan ju lika gärna ha ett par billiga där det inte gör något om de råkar gå sönder.

Efter klädaffären gick jag och mormor hem till morfar och visade våra fynd. Då fick Vendela mer kläder av mormor. En tunika, en tröja, två par leggings och tre par vantar. I fredags fick hon ett paket med posten från "tant" Stina också som innehöll ett par Pippi-strumpbyxor och världens sötaste Pippi-mössa. Man kan säga att ungen numera inte har några problem alls med kläder. För någon vecka sedan var det lite tomt i hennes garderob, men nu är den så full att saker ramla ur. Men skönt det, då slipper jag tvätta så ofta! ;)

Ikväll skulle vi egentligen på kräftskiva med några ur föräldragruppen, men lilla Skrutt är superförkyld. Hon hostar, snorar, har feber och känns allmänt hängig. Först tänkte vi att vi skulle gå och låta henne ta det lite lugnt, men sen sa Richard att de andra föräldrarna kanske inte uppskattar att vi kommer med en sjuk unge som smittar. Det har han alldeles rätt i. Jag skulle själv inte bli särskilt glad om någon kom med en snorig och febrig unge. Hon hade ju inte fått gå på dagis, så varför skulle vi då gå på kräftskiva med andra barn?

Nu ska jag spela en omgång alfapet med mina systrar över nätet, sen blir det sängen. Imorrn är jag och Vendela ensamma hemma så då kanske vi ger oss ut efter en cache nånstans om hon inte mår alltför dåligt.





Kommentarer
Postat av: Frida Bladh Rydén.

Hejsan! :)

följa varandra via bloglovin? :)

puss

2011-08-27 @ 23:18:39
URL: http://fridabladhryden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0