Dilemma

Idag började morgonen mindre roligt. Jag och Vendela gick upp vid åtta och gjorde oss i ordning för att göra Emma sällskap i stallet när veterinären skulle undersöka hennes bångstyriga häst. Dessvärre kom veterinären inte bara för Amadeus skull, utan även för att avliva ett halvblodssto. Det var otroligt sorgligt att se den döda hästen ligga på stallplanen och ännu värre kändes det när lastbilen kom med sin kran och hissade ner hästkroppen i en container. Det kändes så ovärdigt på nåt sätt. Hur man nu skulle kunna göra en hästavlivning mer värdig vet jag inte riktigt.. Det är ju inte helt lätt att flytta på 700 kg död häst.

När vi kom hem blev det en snabblunch och dusch för att sen åka iväg till Västerås. Målet med det besöket var en arbetsintervju på en komvuxutbildning som sökte mattelärare. Jag var löjligt nervös innan och sluddrade när jag pratade, men efter ett tag gick det bättre. På slutet gick det ännu bättre eftersom jag i princip blev erbjuden jobbet. Hur jag ska göra nu vet jag inte riktigt, men jag återkommer när jag har bestämt mig.

Efter intervjun fikade jag med Richard och Vendela. Sen shoppade vi trosor till Vendela eftersom hon har bestämt sig för att bli en stor tjej och sluta med blöja. Vi får väl se hur det går...

På vägen hem stannade vi i Hälla och åt middag på Max samt inhandlade en födelsedagspresent till Vendela. Jag är väldigt nöjd med den och längtar tills hon fyller år!

Nu ska jag glufsa lite mer choklad i hopp om att det lindrar huvudvärken jag dragit på mig.

Hade gärna haft min mobil i närheten och spelat wordfeud, men den ligger förmodligen kvar i bilen Richard tog upp till replokalen... Wordfeud är alfapet på mobilen och man spelar mot sina vänner. Väldigt roligt, men man blir ju lätt besatt. Tänkte att jag inte har tillräckligt mycket att göra annars i livet ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0