En månad kvar...

...till Skruttfia blir 2 år! Det är helt vansinnigt vad tiden gått fort!

Jag har idag firat hennes 23-månaders dag med att först få sovmorgon till halv nio. Sen duschade vi tillsammans innan det blir frukost. Mellan allt morgonbestyr satt jag på facebook några minuter åt gången och upptäckte att någon skänkte bort en sideboard från Ikea i björkfanér. En sån har jag varit inne på att köpa flera gånger begagnat, men aldrig riktigt kommit mig för, men nu var jag snabb som tusan och tjingade den. Sen åkte jag och Vendela upp och hämtade den. Inte helt felfri kanske, en benet sitter löst och den har en vattenskada på ena dörren, men det var inga stora grejer och den var ju gratis!

Den ser ut som på bilden fast i björk som sagt.


Så nu åker den gamla tv-bänken ut så får den här fungera som dvd-skåp istället. Hur bra som helst!

Efter att vi baxat ut åbäket i garaget åkte jag och Vendela vidare till min farfar för en fika. På vägen hem var det tänkt att Vendela skulle somna, men det tänkte inte hon. Hon somnade inte förrän vid kvart över fyra och sen väckte jag henne vid fem för middag.

Mätta och belåtna promenerade vi upp till Kyrkcentrum för att lyssna på gospelkören Heavenly joy och Richard som spelade trummor. Vendela var så där typiskt barn precis innan konserten skulle börja. Det var alldeles knäpptyst och då fick hon syn på Richard och skrek "PAPPA!" rakt ut flera gånger. Hon tyckte absolut att han skulle vinka till henne. Gullunge!

Trots att det blev väldigt sent för en liten tvååring som ska upp tidigt imorrn för att gå till dagis så uppförde hon sig fantastiskt bra (som vanligt!). Glad och nöjd hela tiden och somnade som en stock när hon kom hem.

Nu blir det sängen för mig. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0