Fantastiska fredag!

Fredag är verkligen veckans mest speciella dag! Man känner den där friheten att man snart är ledig, men ändå har man inte en helt ledig dag som är fylld med en massa saker som ska göras.

Mina fredagar är nog lite heliga. Jag slutar till lunch och sen är ingenting inplanerat på hela eftermiddagen eller kvällen och det är verkligen hur skönt som helst!

Idag började jag med två väldigt bra lektioner. Eleverna satt som små ljus och räknade! Det var som att jag kände att jag störde när jag efter 80 minuter bröt tystnaden för att tala om att lektionen var slut.

Efter att ha klarat av lite pappersarbete åkte jag hemåt. På vägen plockade jag upp två elever som skulle till Bålsta. Jag förstår inte riktigt varför en del av mina kollegor vägrar att plocka upp elever längs vägen. Jag tycker det är jättetrevligt att få chansen att träffa dem utanför klassrummet och prata om annat än bara svenska eller matte. Förutom att det är intressant att höra om deras liv och deras hundar så känns det som att det ger en lite bättre relation även i klassrummet. Att man tar udden lite av den där distansen som annars finns mellan lärare och elev.

Richard och jag lunchade på kinarestaurangen, precis som de senaste fredagarna. Men nog var det nog sista gången på ett tag, för jag känner att kinamaten står mig upp till öronen för tillfället.

Väl hemma dök jag i säng en stund innan jag hämtade Vendela på dagis. Det är så kul att se att hon inte längre kommer springandes med en lättnad i ögonen när man kommer. Istället bygger hon vidare med det hon håller på med och är inte alls särskilt sugen på att gå hem. Dock behöver det kanske inte gå till överdrift. Nån dag när jag kom för att hämta så hoppade hon upp i frökens famn och kramade henne jättelänge och ville inte alls gå till mig. Det kändes i mammahjärtat! Men det är klart det är bättre att det är så än att hon inte vill vara där. 

När jag hämtat Vendela åkte vi till Jakan för en shoppingrunda. Tanken är att Vendela ska fotograferas snart i en studio och då vill jag att hon ska ha lite fina kläder. Jag menar ju inte att hon inte har fina kläder redan, men jag ville ha något nytt och lite annorlunda. Därför blev HM destinationen. Jag handlar ju nästan alltid på Lindex eller möjligen Kappahl annars. Men nu hittade jag en ursöt klänning med tyll i kjoldelen för 129. Sen en stickad klänning för 99. Det var just en stickad klänning jag var ute efter. Sen köpte jag även en stickad kofta för halva reapriset på bebisavdelningen. Klänningarna var i storlek 98/104 medan koftan var i 86.. Men den satt rätt bra och var ju tillräckligt billig för att det skulle kännas värt att köpa den fast den kanske är för liten om en månad. Eftersom jag hade ett gammalt presenkort slutade kalaset på 110 kr från mitt eget konto. Inte helt tokigt.

Tyllklänningen:


Sen gick vi in en sväng på Kappahl också. Eftersom jag fick 30% rabatt på hela köpet där så köpte jag en julklapp till Richard. Sen blev det ett par strumpbyxor till Skrutt också när jag ändå var i farten. Nu när jag kollade kontot har jag 7 kronor kvar. Skojigt! Men pengar är väl en världslig sak? Det kommer snart nya!

Snälla moster Emma var med och shoppade (eller hon sprang snarare efter Vendela som busade så hon kiknade mellan alla kläder). Tillbaka i hålan gick vi en sväng på Ica också för att inhandla middag (tur att matkortet har pengar kvar!). Trots fredagskväll så köpte jag faktiskt inget godis! Istället blev det en låda fryst frukt som vi körde i ugnen i några minuter och åt med glass. Hur gott som helst!

Jag har förresten inte haft migrän varken igår eller idag. Det är en bra märklig känsla att plötsligt inte ha ont när det blivit en vana att ha det. Men jag är tacksam för varje minut jag slipper smärtan!

Igår hände inte mycket. Vendela öppnade första luckan på chokladkalendern jag köpte på hemvägen. Sen på kvällen åt jag middag med min mycket saknade kollega Hanna. Vi avslutade kvällen med en varsin kopp te hemma i vårt kök.

Nu ska jag nog pallra mig i säng. Imorrn blir det plugg hela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0