Härliga ledighet!

Idag vaknade jag strax innan tio tillsammans med Richard och Vendela. Efter en lång och mysig frukost gav vi oss på att städa Vendelas rum. Det gick väl så där med två vuxna som städade och en 2-åring som rev ner allt igen. Hon var snabbare än oss! När hon studsade vidare till vår säng var jag snabb som tusan att slå igång en film med Mamma mu och sen låg hon i sängen under täcket och tittade på film medan vi städade klart.

När det blev dags för lunch hade vi den här konversationen:
J: Vill du äta köttbullar?
V: Nej!
J: Vill du ha korv?
V: Nej!
J: Fiskpinnar?
... V: Nej!
J: Men vad vill du ha då? 
Då svarade hon "UUUUNCH!" som betyder lunch. Ibland undrar man ju...

Jag hade lite halvont i huvudet från att jag vaknade så när Vendela sov middag så passade jag på att lägga mig en stund. Tjoff sa det så var klockan nästan tre och jag hade sovit i två timmar och Vendela lika så!

Jag gick in och försökte väcka henne, men hon vägrade kliva upp! Det tog en halvtimme att få henne ur sängen för hon var så grymt trött. Väl upp blev det snabb påklädning, presentinpackning och iväg med bilen hem till goda vänner för att fira lilla (eller kanske stora) Iinas födelsedag.

När vi åkte hem funderade vi över middag och Richard övertalade mig att vi skulle äta ute. Sagt och gjort, en superb middag med oxfilé på thailändskt vis blev det!

När Vendela lagt sig rättade jag några nationella prov och sen har jag pysslat med julkorten. Kanske lyckas jag få iväg dem innan jul i år?

Nu ska jag krypa i säng, väldigt nöjd med dagen! Så borde det kännas jämt, att man kan umgås hela familjen när man väl är ledig. Bara göra sånt som är roligt och trevligt och slippa känna den där förbaskade ångesten över pluggande hela tiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0