Helgen snart slut..

...men vad gör det? Det är ju snart JULLOV!!!

Ikväll inser jag skillnaden mellan ett lärarjobb och ett "vanligt" jobb. Jag ska jobba hela dagen imorrn, men jag har inte tusen saker i huvudet, för jag måste inte planera lektioner. Visst är jag med på att det inte alltid är helt lätt med andra jobb heller, men just det här eviga planerandet är jobbigare än man tror. Man är aldrig riktigt ledig, för man tänker hela tiden på hur man kan lägga upp saker, för det finns inte riktigt tid till det under själva arbetsdagarna. 

Idag blev det sovmorgon igen till tio. Sen skyndade vi oss för att hinna plocka upp mormor vid halv elva. Det gick väl så där med den tidsplanen. Det var enklare förut när Vendela gjorde som man ville när man skulle iväg. Nu springer hon mest runt och man får jaga henne både en och femton gånger innan man äntligen kommer ut genom dörren. Och råkar man glömma nånting så får man garanterat jaga en gång till för hon smiter som en oljad blixt!

Tillsammans med mormor gick vi på julmarknad i Sigtuna. Jättemysigt och det var ju ändå lite snö (hmm... tö). Till lunch blev det en riktigt fräsch brie- och salamiciabatta på ett café. Jag höll hårt i den ynka hundringen jag har kvar, men köpte brända mandlar och lite skaldjursröror. Vendela är helt besatt av brända mandlar och blev skitförbannad när hon inte fick hålla påsen själv.

På vägen hem somnade hon i bilen och sov tills vi kom hem. Då fick hon vakna så hon skulle kunna somna i tid ikväll eftersom det är dagis imorrn igen. Sista dagen innan hennes jullov också.

När vi kom hem byggde vi en snögubbe tillsammans. Eller jag rullade, bar och dekorerade medan Vendela stod och käkade snö... Den tanken slog mig aldrig innan snön kom. Nu känns det inte alls lika kul med vitt ute! Bara hon låter bli den gula snön...

Under eftermiddagen blev det lite pluggande på en gammal restuppgift och sen badade jag och Vendela badkar tillsammans.

Nu ska jag nog knyta mig för ikväll så jag orkar med min extremlånga arbetsdag imorrn.

Förresten finns det nya bilder på bilddagboken (eller dayviews.com som det tydligen heter nu). Har bara lagt upp några av studiobilderna vi tog, samma bilder som redan ligger uppe på facebook. Jag har typ det tiodubbla på min skiva, men alla måste ju inte visas överallt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0