Julledigt?

Mitt lov började i tisdags, men jag kan nog ärligt säga att det var länge sen jag var så här stressad som jag har varit de senaste tre dagarna!

Sista arbetsdagen kändes rejält. Start 8.00 och sen möten heeela dagen tills jag åkte hem 18.45. Lagom mör efter det!

I tisdags åt jag lunch med min föredetta kollega Hanna och firade hennes nya jobb (hon har ännu ett nytt sen hon slutade hos oss). Sen åkte jag till Jakan och mötte min mamma för att köpa julgran. Vi besökte Jula, köpte julgran på Plantagen, fikade lite och åkte sen tillbaka till Jula.. Kul att handla där tydligen ;)

Väl hemma satte jag igång att rätta. Jag hade en helt ENORM bunt med uppgifter att rätta och satt till ett på natten.

Igår väckte jag Vendela klockan åtta för att tillsammans med Edwin gå till förskolan och lämna några julklappar till fröknarna. Sen blev det ännu mer rättning och framåt två-tiden hade jag satt alla omdömen. Då var det bara att snabbduscha, byta om och packa en sovväska för Vendela. Hon sov hos mormor och morfar medan jag och Richard åkte in till stan för en musikal på stadsteatern. Vi började med lite shopping på Clas Ohlson, sen middag på mongolian barbeque-restaurang (godare än på länge!) för att sen avsluta kvällen med musikalen Hair.

Det var en helt fantastisk musikal! Visserligen blev jag lite fundersam i början av den nakne trumpetaren, men sen blev det bara bättre (och massor av nakna människor!).

När vi kom hem var klockan över 23 och då satte jag igång med julklapparna som släkten skulle ha. Givetvis bråkade skrivaren en aning, men sen fick jag ut alla bilder jag ville ha. Klockan var några minuter i tre när jag kröp ner i sängen.

I morse klev jag upp vid åtta för att fortsätta med julklappsfixandet. Jag hade tänkt gå upp vid sju, men det gick inte! Av den anledningen blev jag därför också sen till dagens nästa äventyr - att åka runt till släkten och dela ut julklappar. Men det gick bra ändå. Vi började med en braklunch hos min mammas moster, sen vidare till min mormor för lite piroger och bakverk och tillsist till min farfar för lite bullar och kakor. Kanske fanns det en anledning till att mina byxor gick sönder...

När alla julklappar var utdelade hann vi inte mer än hem och byta byxor innan vi åkte iväg till nästa äventyr. Min barndomsvän Evelina fyller år idag så vi åkte hem till henne och åt lite tacos och fikade.

Stackars lilla Vendela sov först borta natten till idag och sov då rätt dåligt. Sen sov hon korta snuttar i bilen mellan släktbesöken och sen drog vi med henne på kalas när klockan var över 19. När vi åkte hemåt vid tio hann vi knappt sätta oss i bilen innan hon tvärsov! Men duktig har hon verkligen varit, vår lilla skrotunge! Hon gnäller egentligen aldrig, men vill gärna sitta i knäet med Nasse och nappen när hon blir riktigt trött.

Nu är jag helt slutkörd! Imorrn tänkte jag försöka få upp julgranen och städa lite här hemma så det kanske blir lite julstämning i huset.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0