"Miiiin!"

Barn lär sig en del på dagis. Hon hade precis avslutat sin middag och jag tänkte torka av henne med lite papper. Då tog hon pappret ur handen på mig och skrek "Min!". Jahapp! Då var det slut på generositeten för ett tag.

Det är trevligt när barn utvecklas, men när de lär sig såna där jobbiga saker som "Min!" och "Nej!" är det så där jätteroligt. Jag sov middag på eftermiddag och blev sen väckt av Vendela. Vi låg och myste en stund, jag i min säng under täcket och Vendelas i Richards säng under hans täcke. Sen kom Richard och ville också vila lite så han la sig mellan mig och Vendela, men då blev hon fullständigt galen. Hon skrev bara "Nej!" och "Bort!" till honom hela tiden! Och när han la sig lite närmare blev hon helt hysterisk och började grina! Knasiga lilla unge, sno pappas säng och sen inte låta honom ligga där själv!

Idag slutade jag tidigt och då åkte vi hela familjen ner till kinarestaurangen och åt lunch. Vendela fick en julklapp av ägaren, en stor chokladask inslagen i julpapper. Synd bara att hennes mamma är den som tömmer den där asken...

När vi kom hem sov jag som sagt i några timmar och sen gjorde jag klart ännu en uppgift på hemtentan. Måste säga att jag faktiskt är rätt stolt över mig själv som håller mig till det schema jag lagt upp för att hinna med allting i både jobb och plugg.

Igår fick jag förresten världens kalldusch när det gäller pluggandet. Jag har sökt fem kurser till våren, två som jag ville läsa och tre reservkurser ifall jag inte skulle komma in på de jag ville läsa. Sen igår fick jag antagningsbeskedet och då står det att ALLIHOP(!) är inställda! Jag letade reda på fakta på skolans hemsida och där gick rektorn ut med ett blogginlägg redan för en månad sen och skrev att massor av kurser ställts in som följd av att regeringen gett skolan minskat utbildningsuppdrag. Jag är förbannad både på regeringen, som inte kunde komma med sin information innan sista ansökningsdag, och på skolan som inte har skickat ut ett meddelande till studenter som redan är registrerade vid skolan och som drabbas av de inställda kurserna.

Jag vet just nu inte vad jag ska göra. Jag har mailat studievägledningen på skolan och önskat snabb information om vad jag kan läsa istället och sen blir det till att försöka sent till andra skolor. Och är det redan fullt så är jag körd, då kan jag inte läsa något till våren och därmed blir min examen försenad. FÖRJÄVLIGT!

Det går rätt allmänt dåligt på många fronter för mig för tillfället. Jag har beställt en jädrans massa julklappar på nätet och det verkar inte som att någon har blivit rätt... Först beställde vi dagiskorten på Vendela, men när vi hämtade dem i brevlådan hade de blivit vikta i posthanteringen. Sen hämtade jag ett paket från cdon.com på Ica igår och när jag öppnade det fanns bara en av de två böcker jag beställd däri, trots att det stod på leveranspappret att båda hade skickats. Hur bevisar jag att jag bara fått en liksom? Idag kom en till försändelse från cdon direkt i brevlådan och då var fodralet på cd-skivan spräckt. Väntar på tre paket till och de får allt se till att vara i bra skick, annars hinner jag ju inte få nya till jul!

Lite mer pluggande nu innan vinnaren av Idol presenteras!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0