Näst sista veckan

Snart är det lov. Gudars vad jag behöver mitt jullov i år! Men först ska det rättas nationella prov... Både i svenska och matte. Kul jul!

Idag hade vi inga eftermiddagskonferenser, vilket resulterade i att jag fick en himla massa gjort under eftermiddagen!

Eftersom helgen kändes så spretig med en massa plugg i lördags och Richard som jobbade hela söndagen så gjorde vi en familjeutflykt idag istället. Det blev middag på Donken och sen lite shopping på Ica Maxi. Vi köpte förstås bara mat, men det är ändå roligt att titta lite på kläder, leksaker, filmer och sånt. Eller jo, en Mamma Mu-film för 29 kr blev det till Vendela också.

Snart är det nytt år också. Det blir alltid så knepigt på högtider - vem ska man fira med? Innan Vendela fanns stod det mellan att vara med mina vänner eller med Richards vänner. Nu finns det en kategori till; våra föräldravänner. Det gör ju inte valet direkt lättare!

Hmm.. Det finns inte mycket mer att skriva om en måndag som denna. Passar väl på att berätta lite om Vendela som utvecklas i raketfart! Hon pratar en himla massa, mest sånt man inte förstår, men många ord begriper man faktiskt. När det är sängdags (eller om hon nattar nån docka eller så) säger hon alltid "Kov gott" och slänger iväg en massa slängpussar. Går man med henne på Ica säger hon direkt "Kojv" (korv) eftersom Richard brukar gå med henne där efter dagis och proppa i henne gratiskorv i provsmakningen. Så nu är hon besatt av korven! Sen är det en hel drös med ord hon säger i rätt sammanhang och hon förstår säkert tio gånger så många.

Hon är även jätteduktig med att gå på pottan. Hon har en pottbok som hon får klistermärken ur varje gång hon kissar på pottan och alla 25 klistermärken är snart slut! Hon kan säga till innan hon ska kissa att hon behöver gå på pottan, men det gäller bara om det är sovdags och man har lyft i henne i sängen... I övrigt verkar det inte vara några problem att kissa på sig, oavsett om hon har blöja eller inte.

Nu ska jag förbereda mig inför talen mina elever ska hålla imorgon! Hoppas innerligt att Vendela håller sig frisk i två dagar till, så jag slipper vabba. Det börjar se lite mörkt ut med tanke på den hostan hon har...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0