Nedräkning

Idag fyllde Richard år. Nästa år blir han 40!!!

Jag och Vendela gick upp vid nio och förberedde hans firande. Det blev en tur till Ica för inhandlande av fikabröd och en rostbiffslandgång. Passade på att svänga förbi en mammakompis också för att hämta ett akvarium jag köpt av henne. Nu ska jag bara köpa lite stenar och sen blir det fiskar för Vendela.

Klockan hann bli kvart över elva innan vi kunde uppvakta Richard på sängen, men han hade nog inget emot sovmorgon. Efter fika och paketöppning var jag tvungen att lägga mig en helt olidlig huvudvärk. Det kändes inte som migrän, för det satt på andra sidan och kändes snarare som ett spjut in i huvudet än pulserande migrän. Jag tog migränmedicin oavsett och la mig sedan. Försökte ta mig upp efter en timme, men det var omöjligt. Så jag låg kvar i tre hela timmar innan jag lyckades masa mig upp. Värken var fortfarande kvar, men försvann allteftersom under kvällen och nu är den helt borta.

Eftermiddagen ägnade vi åt att städa för klockan 18 kom Richard föräldrar och syster hit på lite fika. Vendela tokflippade och tjoade som en tok hela eftermiddagen och kvällen. Sen när vi fikat färdigt och alla gäster gått (närmare kl 21) frågade jag och hon ville gå och lägga sig och då var det bråttom för henne att få på pyjamasen och borsta tänderna. Väl i sängen blev hon väldigt nöjd och bad att få täcket över sig, sen somnade hon utan ett ljud.

Igår träffade jag och Vendela våra fina mamma- och barnkompisar Linda, Cissi, Edwin, Isabelle och Sebastian. Vi fikade på Solslätten och de tre stora barnen (Sebastian räknas fortfarande som bebis) var så söta tillsammans. De leker verkligen med varandra och busar tillsammans.

På kvällen åkte jag till min bror för att spela Risk och äta pizza. På vägen dit passade jag på att köpa en datorskärm till Richard i födelsedagspresent. Risk-spelandet gick rätt dåligt och jag förlorade redan vid tio på kvällen, men åkte inte hem förrän vid halv ett. Redan då började den där otrevliga huvudvärken.

Idag tackade jag nej till jobbet jag blev erbjuden. Jag vill nog egentligen gärna ha det, men den största anledningen till att jag tackar nej är att jag måste försöka tänka på min hälsa. Om jag hoppar på en ny tjänst så innebär det mer arbete och nya kurser att sätta sig in i. Dessutom måste jag lägga upp en helt ny undervisning eftersom det är nya elever och ett annat upplägg på kurserna. Jag orkar helt enkelt inte. Jag har jobbat mer än heltid under hösten och pluggat som en gris samtidigt. Resultatet blir att det i vår lättar i mitt schema. Efter sportlovet har jag knappt några lektioner alls och det behöver jag verkligen! Så därför tackar jag nej till ett jobb som jag nog faktiskt vill ha, trots att det är längre resväg, mer arbete och inga lov. Men jag hoppas att de söker lärare igen till hösten.

Nu ska jag hugga in på glassen jag precis gjort i glassmaskinen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0