Proppmätt!

Snacka om intensiv dag! Visserligen började den inte förrän 9.30 när Vendela vaknade, men sen har det varit full rulle hela dagen.

Det blev en snabb påklädning och frukost eftersom vi skulle möta Cissi och Edwin för en sväng till en loppis och en julmarknad. Loppisen var nog den sämsta jag varit på hittills. Bara en massa krimskrams som jag verkligen inte var intresserad av! Däremot hittade vi ett litet barn ensam ute vid stora vägen som vi fick hjälpa till sin mamma och pappa. Det var det mest spännande på den loppisen...

Sen promenerade vi upp till Gästis för att besöka julmarknaden där. Lite snopet var det när vi kom dit några minuter i elva och mötte en nästan tom parkering. Efter lite wappande på mobilen insåg vi att julmarknaden inte började förrän klockan 12.

Då blev det istället en promenad till Solslätten för lunch. Vendela och Edwin delade på en pajbit. Själv tog jag en baguette som var snustorr. Dessutom innehöll den en skiva ägg, mitt bland brieosten och salamin. Lite märkligt! Efter en stund dök Linda upp med lilla Sebastian också. Det blev en sån där mysig, men lite hysterisk (som det alltid blir med barn som är överallt och ingenstans), lunch med mammor såsom det var "förr i tiden" när man var mammaledig.

Med mätta magar promenerade vi tillbaka till Gästis och gjorde ett nytt försök på julmarknaden. Den här gången gick det bättre, även om det kanske inte var så där jättemycket att se.

Väl hemma körde Richard iväg Vendela till farmor och farfar medan jag hängde tvätt. Sen åkte vi till Veddesta för att spela lasergame med min mammas företag. Efter 40 minuters spelande var jag sjöblöt av svett, men det var förfärligt roligt!

Sen bar det av hemåt igen, hämta Skrutt, duscha hela familjen, byta om, sminka och sen iväg till mina föräldrar för lite umgänge innan vi tillsammans gick till Gästis för ett julbord. Det var ett hyffsat julbord. Maten föll mig i smaken och utbudet tycker jag var bra. Däremot var det lite dåligt med påfyllningen, men det dröjde ändå inte särskilt länge innan ny mat kom. Men det kanske hade varit bättre med påfyllning innan den förra omgången var slut.

Efter några timmars trevligt umgänge promenerade vi hemåt, samma väg som jag redan gått två gånger tidigare idag. Vendela var lika lätt att ha att göra med som alltid. Hennes mostrar ansvarade för henne under kvällen och hon uppförde sig strålande!

Nu är jag så trött att ögonen går i kors, men jag behöver tvätta Nasse innan Vendela ska fotas imorrn så jag väntar på att hon ska somna så jag kan sno honom.. Lika bra att använda den väntetiden till att läsa några sidor i kurslitteraturen... Men snart är det sängen som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0