Slutkörd

Inte nog med att jag blir trött av det sjuttioelvatusen saker jag har att göra, utan nu har Vendela börjar vakna på natten också!

I fredags natt var hon ju uppe hur länge som helst och i måndags och tisdags natt vaknade hon också. Men då fick hon inte komma upp, utan det var sova i sängen som gällde. Hon var riktigt, riktigt ledsen och bara grät och grät och grät. Det gör ont i mammahjärtat att se sitt barn så ledset, men samtidigt så orkar ingen med att hon ska komma upp i flera timmar på natten. Under tisdagsnatten satt jag hos henne i över en timme. Hon var jättetrött, men ville ändå upp. Jag la henne ner så fort hon reste sig upp och större delen av tiden låg hon ner och grät. Hon kastade både napp och Nasse (eftersom de betyder sova) och bara låg och var ledsen. När hon sen accepterade både Nasse och napp lugnade hon ner sig och till sist (efter klockan två) somnade hon.

Igår vaknade hon igen, men då gick vi bara in och la henne igen utan att stanna kvar och då tog det bara en timme för henne att somna om. Hon är vansinnigt trött både på morgonen och på kvällen, vilket inte alls är konstigt. Nu är hon dessutom sjuk! Hostar som bara den och jag tror att hon fick feber nu på kvällen.

Själv är jag så trött att jag inte orkar ta tag i något. Jag pluggade jätteduktigt igår och fick klart massor med uppgifter. Idag gick det inte lika bra. Jag satt med samma förbannade tal i över två timmar och det bara vägrade bli löst! Fruktansvärt irriterande, för det som inte gick ihop var inte något nytt, utan sånt jag kan sen innan, men jag gjorde bara fel hela tiden. Kanske för att jag är trött...

Nu tänker jag iallafall duscha och hoppa i säng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0