Tomten är far till alla barnen

Nu har jag försökt med en massa julstämningsknep, julmarknad, julkortstillverkning, julfotografering och julkonster. Men inget verkar få igång julkänslan hos mig och ändå är det sista advent på söndag! Nu ikväll gick filmen "Tomten är far till alla barnen" på tv och för första kvällen på väldigt länge vräkte jag mig i soffan och tittade på film. Den är så där julmysig och lagom rolig och pinsam, men inte gav den med julkänsla... Men jag slappade såklart inte hela filmen igenom, utan i pauserna satte jag betyg på min elevers tal utifrån de kommentarer jag skrev i tisdags. Det gäller att inte förspilla alltför mycket tid!

Det är en lite märklig jobbvecka det här. Jag har inte varit hemma förrän efter sex en enda kväll under veckan, men jag har bara haft migrän en enda dag! Jag förstår verkligen ingenting! Jag har stressat, varit hungrig, svettats och inte druckit tillräckligt med vatten, jobbat länge, men ändå ingen migrän. Ingen är tacksammare än jag!

Igår var det som sagt dags för nationellt prov i matte. Jag är grymt stolt över mina elevers resultat! Självklart skulle fler kunna vara godkända, men jag tycker ändå att de gjorde bra ifrån sig och det syntes att jag faktiskt lyckats lära dem en del åtminstone. Jag stressade från halv åtta på morgonen ända till kvart i fyra när den sista eleven lämnade in sitt prov. Sen ägnade jag hela kvällen åt att rätta proven, för att få dem ur världen. Det var över 40 prov i två delar och nu är jag klar med allihop!

Imorgon är det avslutning med jullunch på eftermiddagen. Vendela är ledig från dagis och får följa med mig till jobbet. Sen blir det mer rättning imorrn kväll och i helgen så kanske jag är klar till på måndag och kan ta jullov på riktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0