18 månader

Idag blev Vendela 1,5 år. Hon är verkligen stor, vår lilla tjej! Tiden går sanslöst fort, men det är lika roligt hela tiden att se henne utvecklas. Fast just i den åldern hon är nu skulle jag vilja stoppa tiden. Nu är hon kramig, pratar fast ingen förstår, sover lagom länge och kan leka alla möjliga lekar med sina leksaker. Varje steg i utvecklingen har förstås sin charm, men just nu är det lite extra roligt.

Igår natt kunde jag inte sova, så jag körde igång datorn och började skriva på mitt examensarbete. Halv fyra kröp jag ner i sängen och somnade direkt, nöjd med att faktiskt ha kommit igång med uppsatsen!

Halv nio vaknade Vendela och då gick jag upp och ringde försäkringsbolaget och en plåtfirma. Sen slängde jag i mig frukost innan jag cyklade ner till frissan för att fräscha upp skatboet jag har på skallen. Jag brukar alltid känna mig nöjd när jag klipper mig hos "min" frisör, men idag kände jag mig jättenöjd! När hon klippt klart och tunnat ur håret kramade hon i nån gegga som gjorde att håret inte blev lika spretigt som vanligt. Lockarna blev jättefina och jag har faktiskt gått med utsläppt hår hela dagen! Minns inte ens när jag gjorde det senaste, håret brukar alltid bli så stort att det är i vägen hela tiden, men nu höll det sig på plats. Jag ska nog investera i sån där gegga. Problemet är bara att den kostar nästan 400 kr...

Väl hemma var det bara att packa i ordning för att åka till Uppsala med den trasiga bilen så att de kunde slå till plåten lite provisoriskt. På vägen dit passade jag på att hälsa på Dandelion. Han hade tappat varenda sko! Lagom irriterande! Har inte en aning om ifall han har ont av det, eller om han är nöjd ändå och det lär bli svårt att ordna hovslagare innan jag åker till Finland... Jävla häst alltså! Han ställer verkligen bara till problem för mig och min plånbok!

Det tog inte många minuter att få bilen bankad, men nu går den att köra med utan problem fram till den 19:e september då den ska få ny dörr.

På vägen hem blev det ett korvstopp på Ikea som sen lunch.

Väl hemma försökte jag förstå om jag behöver gå på det möte arbetsförmedlingen ordnar imorrn eller inte. Efter många samtal blev jag inte ett dugg klokare, så jag ska försöka luska vidare i saken imorrn bitti. Min snälla a-kassa stängde ju telefontiden redan klockan 15!

Nu på kvällen var jag och Richard på bio i Kista medan faster Therese passade Vendela. Vi såg "Unknown" - en grymt bra film! Kanske lite löjlig biljaktsscen som säkert gjorde flera manliga besökare våta i byxan, men för min del förstörde den nästan hela upplevelsen. Utöver det var filmen verkligen spännande och oväntad! Sånt gillar jag!
Nu ska jag ladda en maskin tvätt och sen blir det tidigt i säng. Har ju lite sömn att ta igen från i natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0