Hektiska dagar

Nu har det verkligen varit fullt upp i tre dagar!

I måndags bestämde vi (eller mest jag) lite hux flux att vi skulle sätta en häck vid muren så att vi kan få lite insynsskydd nångång. Sagt och gjort, vi lämnade av Vendela hos farmor och farfar och lånade deras bil och släp för att åka till Enköping och införskaffa 65 thujaplantor. Sen vidare hem och börja gräva. Och gräva lite till. Och sen lite till. Ner med plantor och igen med jord. Vi fick en planta för lite så vi åkte ner till Lillsjön och köpte en till där.

Efter ca 6 timmars hårt arbete var så häcken klar! Och fint blev det också! Men lite märkligt är det ändå, att vi under de två åren vi varit utan insynsskydd så har knappt någon granne stannat och pratat, men i måndags hade vi 6 grannar här som "inspekterade" vårt planterade. Alla tyckte det blev jättebra, så kanske ska vi tolka det som att de inte vill se mer av oss? ;-)

När häcken var färdigplanterad ägnade jag resten av kvällen åt att baka en tårta till min far som fyllde år igår. Vi var upp till mina föräldrar på lunch tillsammans med min farfar och hans fru. Det bjöds på hamburgare med drivor av tillbehör och sen tårtan till efterrätt. Proppmätt var ledordet för den eftermiddagen...

Vid fem var kalasandet slut och jag körde hem min farfar och hans fru. Min bror och Johan åkte också med och på vägen plockade vi upp Tiffany. Sen blev det en helkväll med Risk hemma hos min bror. Först en lätt pastasallad (inte för att jag var hungrig!) och sen en högljudd spelkväll som avslutades med att jag vann! :D

Idag har vi städat lite här hemma innan Cissi, Andreas, Edwin, Linda och Isabelle (och lilla Sebastian förstås) kom hit och fikade på eftermiddagen. Jag bakade en vinbärskaka med vaniljsås och chokladbiscotti. Tidsoptimist som jag är var ingenting klart när de kom, men så var det desto mer nybakt när vi väl kunde fika!

Det blir verkligen äckligt varmt på uteplatsen på framsidan! Nästa år får vi nog se till att bygga en altan på baksidan så man kan sitta i skuggan.

Nu på kvällen följde jag med min far och min systrar och hämtade en moppe i Uppsala. Jag körde hem den från Örsundsbro, vilket faktiskt gick förvånansvärt fort! Jag såg framemot lite moppemuppande, men det var rätt tråkigt att bara köra på landsväg och höra ett entonigt brummande. Lite roligare blev det i Bålsta där man ändå får bromsa och gasa lite.

Nu har det blivit en kopp te och snart kryper jag i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0