Invigning av ny lekpark

Idag började morgonen innan åtta för mig och Vendela. Lite för tidigt om man frågar mig. Förmodligen lite för tidigt för Vendela med eftersom hon åkte i säng igen vid tio för att hon gnällde som bara den. Varför inte sova lite längre och var glad själv plus att man får en glad mamma och pappa också?

När hon sovit klart sin förmiddagslur åkte vi ner till kinarestaurangen och åt lunchbuffé. Det är fasligt vad god mat de har där till lunch! Alltid fräscht och gott!

Efter lunchen åkte vi vidare till Åbergs museum där vi träffade Samuel och hans föräldrar samt Vilma och hennes mamma. Efter lite fika i solen blev det lek i kojan. Vendela klättrade upp till "övervåningen" för första gången och blev som besatt av bananrutchkanan. Klättra upp, åka ner, klättra upp, åka ner. Så höll hon på hur länge som helst!

När vi lekt oss svettiga fortsatte vi ut och lekte i den nya lekparken de byggt vid museet. Den var jättefin med massor av nya och spännande lekgrejer. Vendela fastnade såklart för vattenbanan där man tryckte på en knapp så rann det vatten nerför en bana och ut i sandlådan. Där stod hon nästan hela tiden och lekte med det iskalla vattnet.

Innan vi åkte hem tog vi en sväng förbi Willys för att inhandla lite billig fläskfilé och några påsar räkor.

Mycket mer än så har vi inte hittat på idag. Vendela har varit något mindre klängig än de senaste dagarna och det är jag tacksam för! Hon och Richard kunde till och med leka själva i lekrummet medan jag satt och skrev på min uppsats.

Nu ska jag hänga en maskin tvätt, sen stupar jag i säng!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0