Mammadagar

De två senaste dagarna har jag och Vendela busat massor!

Igår promenerade vi tillsammans med Linda, Isabelle och lillebror Sebastian till centrum. Jag lånade böcker på biblioteket medan Linda var på bvc med Sebastian. Sen slöt Cissi och Edwin också upp och tillsammans promenerade vi till Åbergs för lunch och lek i nya lekparken.

Vendela klättrade in i sandlådan direkt och där har det ju blivit något knas, för vattnet från vattenbanan åker rätt ner i sandlådan och bildar en stor sandsjö. Jättekul tyckte Vendela! Tur att jag hade torra kläder med till henne...

Väl hemma lämnade vi över Vendela till faster Therese som barnvaktade medan jag och Richard åkte till Kista för lite middag och sista delen av Harry Potter. Jag hann med en hel del shoppande också. Var in på Kappahl där jag fick halva priset på reapriset så till mig själv fyndade jag två par sommarbyxor, ett par jeans och en t-shirt. Vendela fick en söt tunika, ett par passande tights till den, ett par röda jeans och en kofta. Alltihop kostade 600 kr tillsammans. Måste säga att jag fick en hel del för pengarna. Min jeans är såna som jag brukar köpa i vanliga fall (samma modell och storlek) och då brukar jag betala 600 för bara dem.

Idag blev det mer lek med Isabelle och Edwin. Vi promenerade till Cissi så fort vi vaknat och ätit frukost. Där bjöds vi på lasagne till lunch och sen plockade vi vinbär i mängder! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med de fyra lådor som nu står i kylen, men nåt skoj ska jag väl kunna hitta på!

När vi kom hem igen däckade Vendela direkt och jag passade på att rensa bären. Sen åkte vi till willys och handlade. När vi kom hem blev det våfflor till middag. Busigt, men gott! Och jag har ju ändå namnsdag så lite kan man ju få fira!

Har lite ont i huvudet igen. Vet inte om det beror på det dåliga vädret eller på nån jäkla migränomgång som vägrar ge med sig?! Hur som helst så ska jag lägga mig i soffan och glo på film strax, orkar inte ta mig för något vettigt ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0