Migrändag 2

Usch och fy! Nu börjar jag bli trött på skiten!

Hade svårt och somna igår pga huvudvärken, men vaknade faktiskt utan pannknack imorse! Dessvärre kom den smygande under dagen och på eftermiddagen låg jag däckad i soffan igen! Då fick Richard åka till apoteket och köpa tabletter. Jag har tagit en och jag borde nog ta en till, men jag är så förbaskat snål! 80 spänn för en sketen huvudvärk?!

Kanske skulle ta tag i det där läkarbesöket snart så jag kan få riktiga tabletter... Fast jag försökte faktiskt lite idag. Letade efter numret till vårdcentralen på nätet, men det var omöjligt att hitta! Kunde förmodligen ha ringt det gamla numret och blivit hänvisad till det nya, men just då hade jag inte ont i huvudet och då kändes det som ett onödigt extraarbete.

Men skit i huvudvärken! Jag har gjort lite annat (lite roligare) idag med!

Jag och Vendela tog en promenad runt lunch. När vi gick ut var det svinkallt och jag frös i regnjackan. När vi kom tillbaka (efter ca en timme) svettades jag i bara t-shirt! Tanken var att vi skulle gå till Äppelbo och leka lite, men vi kom aldrig så långt. Först stannade vi och tittade på mamma, pappa och bebis Rådjur i skogen. Sen fastnade Vendela i en vattenpöl. Hon stod och stampade i den enda tills den var tom på vatten...

På vägen hem visade jag henne hur man plockade blåbär i skogen. Det tyckte hon var vansinnigt roligt så för att få med henne hem fick jag plocka ett helt blåbärsris som hon kunde hålla i handen och äta ifrån medan jag puttade henne i ryggen för att hon skulle gå framåt.

Det är så skönt att hon har blivit lite mindre klängig och mammig igen. Nu kan hon faktiskt leka lite med både mig och Richard utan att hon ska försöka krypa in under mitt skinn.

Hon är en riktig busunge! Idag när jag låg i soffan och led av migränen passade hon på att klättra upp på soffbordet och ställa sig upp på det. Sen var ju det kvällens nöje. Hon skulle bara upp hela tiden, trots att hon inte fick. Det är väl förmodligen lite extra roligt då..

När hon sov på dagen skrev jag lite på mitt examensarbete. Det går minsann framåt med det!

Nu ikväll skulle jag egentligen rida med en kollega, men migränen och det pissiga vädret satte stopp för det. Det får bli en annan kväll.

Nu ska jag krypa i säng och hoppas att det sista av värken är borta till imorrn. Är trött på skiten nu!

Kommentarer
Postat av: Elin

USCH för migrän!

Har det jag med till och från, och jag har under många år ätit Imigran och det har aldrig riktigt hjälpt.

Nu, efter att jag insett att det inte funkar att ha barn och migrän samtidigt, har jag lärt mig att det finns annat att pröva.



Först Imigran och om den inte hjälpt inom en å en halv timme tar jag dessutom:

Två alvedon/panodil/pamol

OCH En ipren....



Nej, vaddå pillerknaprare? Man känner sig juh som en knarkare, men för att bli av med migränen gör jag nästintill vad som helst....



2011-07-18 @ 23:08:12
URL: http://coconutdear.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0