Migränskit!

Det är riktigt länge sen jag hade migrän senast, men igår kväll kom den långsamt smygande och idag var det som ett åskväder i högra delen av skallen. Mindre roligt sätt att spendera en söndag på. Och ingenting kunde jag göra åt det för apoteket är stängt i den här hålan på söndagar.

Igår hade vi en spontan grillkväll här hemma. Vi var det "vanliga" gänget som grillade och spelade kubb tillsammans. Richard tog hit Marcus också. Det blev en lugn (förutom kubbspelandet förstås) kväll som dock slutade ganska sent. Jag drack ett glas vin, men sen kom huvudvärken som sagt så då gav jag upp alkoholen och höll mig till vatten.

Igår bakade jag även en hårdrockstårta till bandet Castillion. Dessvärre kan jag inte lägga upp bilden på hur den såg ut eftersom jag verkar ha städat bort kamerasladden. Lagom skoj!

Eftersom vi hade gäster igår så blev huset städat för veckan också. Himla smidigt! Så jag har egentligen kunnat ligga som en död fisk i soffan och halvglo på tv utan dåligt samvete, men det är ju så vansinnigt tråkigt! För att inte tala om smärtsamt!

På kvällen kravlade jag mig iallafall upp och tog en cykeltur med Vendela och Richard till Napoli för en pizza. Nu kikar vi på Harry Potter och Dödsrelikerna, del 1, så att vi kan gå på bio och se den sista Harry Potter-filmen i veckan.

Tre veckors semester kvar. Känns lite panikigt, fast samtidigt har jag ju verkligen känt mig ledig i sommar. Är dessutom igång med att skriva examensarbetet så jag ska nog överleva höstterminen när den väl börjar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0