Tapaskväll

Jag somnade ju inte tidigare än vanligt igår. Visserligen gick jag och la mig strax efter blogginlägget, men jag somnade inte förrän efter ett ändå. Dock pratade jag och Richard en del i sängen om allt mellan himmel och jord och sånt kan ibland göra att livet känns lite lättare.

Sen sov jag till klockan elva idag också, så idag var dagen inte alls lika dum som igår kväll!

Vendela vaknade redan innan klockan åtta! Hur kan hon göra det?! Från att vakna vid kvart i tio till att en morgon plötsligt vakna kvart i åtta! Hon måste ju förstå att såna förändringar kräver tid, man kan inte bara förvänta sig att alla andra ändrar sig efter hennes vanor! Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse, för jag gillar iallafall att kunna sova till tio när det är semester och stönvarmt så man ändå inte orkar göra något på dagen.

När jag gick upp serverades det nystekta pannkakor till brunch!

Medan Vendela sov middag läste jag om matematikundervisning till mitt examensarbete. Jag blir jätteinspirerad till att starta en ny mattekurs med mina elever, men så mycket matnyttigt till uppsatsen är det inte. Men jag lär mig ju iallafall nånting.

Vid fem kom Andreas, Cissi, Edwin och Kenzo och hämtade oss för en promenad ner till Åbergs. Det blev en tapaskväll där tillsammans med Ellen och hennes föräldrar och Isabelle och hennes föräldrar, faster och kusin. Visserligen bjöd kvällen på lite otåliga barn, mycket spring och kaos i ätandet och en hel del blåst så champagneglasen höll på att falla omkull (dödsstraff på förspilld alkohol!), men över det hela taget var kvällen jättetrevlig och maten fantastiskt god! Kul med en massa gott småplock med smaker man aldrig ätit tidigare. Jag, Cissi och Michelle delade på två flaskor bubblig rosé - perfekt en sommarkväll som denna även om jag blev en aningen rund under fötterna. 

Efter en promenad hem väntar snart sängen och en ny pluggdag imorrn. Lite ångest har jag allt över att börja jobba om en vecka, men mest ångest har jag över allt som ska pluggas. Men det ska nog gå an det med. Får se framemot nästa sommar istället då jag tänker vara ledig utan några som helst pluggmåsten!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0