Ännu en dag

Usch, jag börjar redan ha ångest över att sommaren snart är slut! Kanske beror det på att vädret blev så mycket tråkigare med mindre sol, mer kyla och lite regn. Ledigheten har knappt börjat så jag borde bara leva i nuet, men det är så svårt när man tänker på allt jag borde hinna göra i sommar.

Idag har jag iallafall fått klartecken från min handledare att börja skriva på min uppsats!

Sen har jag, Vendela och Richard käkat lunchbuffé på kinan. Därefter var jag på arbetsförmedlingen och är nu officiellt arbetslös! Bara att börja söka jobb! Vem som nu kan tänkas vilja anställa någon mitt under sommaren?! Och jag vill ju inte ens ha ett jobb ^^

Nu ikväll var jag upp till stallet och red en sväng på Ludde. Jag red min favoritrunda i skogen och kan nu i efterhand konstatera att jag nog får hitta en ny favoritrunda. När vi var allra längst bort från stallet dök plötsligt en flock vildsvin upp i skogen. Jag tjoade och skrek för att de skulle springa iväg, vilket de också gjorda. Men sen blev vi tvungna att gå rätt igenom ett vildsvinsbo och då höll hästen på att balla ur totalt! Vi såg inga vildsvin just där, men förmodligen luktade det något som han kände, men inte jag. Hela vägen hem därifrån var som ett maratonlopp. Jag liksom flöt fram i sadeln i någon slags svävande skritt.

Väl i stallet igen var det bara att ta tag i de tråkiga sysslorna. Bygga ny hage till Dandelion, dra dunk efter dunk med vatten. Ta in hästar, mocka, avmaska, sopa och plocka undan. Det är verkligen vansinnigt tråkigt med alla tidskrävande sysslor i stallet! Det är kul att rida och mockning och påfyllning av mat går an, men resten är bara jobbiga måsten. Man blir ju aldrig klar! Dessutom märker jag hur jäkla klen jag har blivit. Jag orkar knappt nånting, varken lyfta tungt eller ila runt med grejer. Stalltjejer är bra mycket starkare än man tror!

Nu när jag kom hem (efter kl 23) har jag satt mina sista omdömen på eleverna och kan ha sommarlov lite mer på riktigt!

Men nu blir det sängen. Vi började titta på "Såsom i himlen" igår. Jag hade glömt vilken fantastisk film det är! Kikar klart på den nu innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0