Avkoppling!

Idag träffade jag min chef och han sa att när man är ledig och det är så här varmt så är man berättigat att inte göra nånting. Det kändes rätt skönt att höra, att man faktiskt inte måste orka köra på full fart i den här hettan. Jag ska försöka minnas de orden lite längre än en dag och verkligen ägna den här sommaren åt att umgås med vänner, njuta av det fina vädret och spendera massor med tid med Vendela.

De senaste dagarna har just detta gått ganska bra, men problemet är den där jävla ångest över att inte få något vettigt gjort. Som en svans som alltid hänger efter liksom, men som man inte ser förrän man tittar efter den.

I tisdags minns jag knappt vad jag gjorde under dagen. Jag vet att jag blåste upp Vendelas pool och att hon badade halva dagen. Vad som hände resten av dagen har jag inte en susning om, men på kvällen åkte jag och Jennie till Kista för att äta middag, gå på bio och shoppa. Jag köpte inte en grej till Vendela, däremot blev det ett par byxor och ett par sandaler till mig själv. Starkt jobbat!

Filmen vi såg hette Something borrowed och var bättre än jag hade förväntat mig. Lite djupare än en "vanlig" komedi, men kanske något för lång. Väl hemma var klockan över tolv och det var dags att sova.

Onsdagen började med väckarklockan klockan 7(!). Vi hade en tid på BVC klockan åtta och man kan ju undra hur vi tänkte när vi inte bokade om tiden när vi fick den. Varför ställa klockan på sju en morgon när man är ledig?! Dessutom fanns det säkert någon förälder som gärna hade tagit den tiden för att slippa vara ledig från jobbet hela dagen.

Men nu blev det ändå uppstigning tidigt och efter bvc-besöket åkte vi till Barkarby för att köpa en cykelpump, äta frukost på Ikea (25 spänn för fyra frallor med ost, skinka och gurka, 2 koppar te/kaffe och pannkaka med sylt till Vendela) och handla födelsedagspresenter.

På bvc gick det förresten kanon! Vi var där i 50 minuter och Vendela lekte och showade som bara den. Nästan 11,5 kg vägde hon och var 82,5 cm lång. Hon börjar verkligen bli stor!

Igår kväll begav jag mig hem till Cissi med mina scrapgrejer för att tillverka ett födelsedagkort. Större delen av tiden gick dock åt till att omorganisera alla mina prylar. Men nu är allt i ordning och jag väntar bara på att lusten för att skapa något ska dyka över mig. Det vore förstås en fördel om det fanns någon plats att breda ut sig på i det här huset...

Idag träffade jag som sagt mig chef när jag, Cissi, Vendela och Edwin åkte ut till Säby för att lämna mitt anställningsavtal, skicka ett mail och hälsa på djuren. Sötast var helt klart det lilla svarta lammet!

Nu på kvällen åkte jag och Vendela upp till stallet och hjälpte moster Cammi att prova hennes nya sadel på Dynamit. Sen tog vi en sväng förbi mormor och morfar där Vendela mumsade vattenmelon.

Moster Emma följde med oss hem och efter att Vendela lagt sig spelade vi spel hela kvällen. Notera att JAG vann fyra spel av fem! Det är verkligen en bedrift när man spelar strategispel mot Emma. Hon brukar vara rätt oslagbar...

Nu ska jag hänga tvätt innan jag kryper i säng. Imorrn ska vi kanske hälsa på Lindas lilla, lilla pojke.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: CoconutDear

Du skriver att du får ångesten över att "inte få någonting gjort", men vad är det egentligen som måste bli gjort?

Disken? Dammsugningen? Vika kläder?



Håller med din chef, så ta det lugnt. Ställ inte för höga krav på dig själv. Behöver du hjälp att dammsuga, ja men låt Lillstumpan leka lite med dammsugaren så kan du plocka så länge. Kombinera kvalitetstid med nytta =D



Men...jag vet hur det är. Att känna alla dessa "måsten" som bara växer och växer. Men för VEMS skull är dessa måsten?



Ta vara på sommaren och ledigheten!

2011-07-02 @ 17:58:46
URL: http://coconutdear.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0