Det kan bli värre

Idag var vi in med Dandelion till kliniken. Han var markerade knappt vid böjningen på vänsterfram och då fick jag lite förhoppning om att distriktsveterinären kanske gjort ett dåligt jobb och att hästen kanske var hyffsat frisk! Så var det inte... När han böjde höger bak så blev han superhalt och hade rejält ont!

Efter röntgen ropade veterinären in mig till dataskärmen och visade bilder på hasen och dess leder. På den översta leden fanns en liten, liten förändring som bara kunde konstateras som spatt. Så nu har jag en spatthäst som förmodligen är omöjlig att sälja.

Veterinären tycker att han kan gå som skogsmulle så länge han inte visar i ridning att han har ont. Kanske kan han gå normalt resten av sitt liv, kanske blir spatten värre och då måste han avlivas. Hade jag velat ha kvar hästen hade det inte varit något problem, han hade dugit alldeles utmärkt som skogsmulle för mig, men nu vill jag ju inte ha honom kvar.

Planen just nu är iallafall att skicka iväg honom på sommarbete nånstans där jag inte behöver ta hand om honom. Sen får jag se vad som händer, men jag tror att jag försöker sälja honom. Går det inte kanske jag lånar ut honom på foder till någon som kan tänkas vilja köpa honom i framtiden om de får se att han faktiskt håller för skogsridning.

Även om det visserligen känns skönt att veta vad som är fel, så känns det ändå jättejobbigt att sitta i ännu en svår situation. Och DYR!

Dagen blev lång och jobbig och just nu sitter jag med lite halvjobbig huvudvärk. Tänkte försöka ta mig i säng så jag är redo för morgondagen - min första dag som arbetslös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0