Körd i botten!

Om det var jobbigt förut, så har jag inte ens ord för vad det är nu!

Jag räknade stenhårt med att Dandelion skulle vara ren vid veterinärbesiktningen och kunna säljas för åtminstone 50 000. För pengarna skulle jag betala lånet jag har på honom och sen åka tillsammans med Richard och Vendela till Dominikanska republiken i februari för att njuta av livet, åka på valsafari och bada med delfiner.

Nu blir det ingenting av det! Dandelion kommer aldrig att kunna säljas som en tävlingshäst. Efter böjprovet idag blev han halt på både vänster framben och höger bakben. Inte nog med att han kommer att kosta många, många tusen i hältutredning och flera stallhyror, han kommer dessutom inte gå att sälja. Så nu står jag här med trasig häst som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag kan inte ens skicka honom på slakt eftersom att han blivit behandlad med mediciner som ger livstids karens.

Ingen kommer att vilja låna honom och ingen kommer att vilja köpa honom. Behöver jag ens säga hur surt det känns?

Jag känner mig alldeles likgiltig. Det känns som att jag trampar vatten under ytan och att jag aldrig kommer att ta mig upp igen.

Kanske ska jag inte ta ut något i förskott. Han ska till klinik på måndag så vi får väl se vad utredningen visar. Men jag är ju inte alltför hoppfull...

FAAAAN!


Kommentarer
Postat av: cissi

fyfan va jobbigt Johanna! =( du ska se att det löser sig.. kanske inte som du hade planerat men att det iallafall löser sig! fortsätt trampa uppåt!

2011-06-09 @ 09:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0