Långhelg

Vad underbart det är med så fint väder när man är ledig länge!

I fredags åkte familjen på en kortare shoppingtur. Det blev två nya tröjor till mig på Kappahl, en ny ventil till min cykel samt lite tårtgrejer på Willys. Så spännande var den trippen!

Resten av dagen stressade jag som en tok för att hinna vara hos min vän Erika till klockan 17. Där blev det knytismiddag och förfest innan vi begav oss till Kungsgatan och Golden hits. Kvällen blev vansinnigt rolig med massor av schlagermusik!

Planen var att jag skulle sova över hos min bror, men vid halv två började folk dra sig hemåt och då bestämde jag mig för att försöka hinna med sista tåget hem. Det var bara att kuta i klackskor och nog hann jag! Hoppade in på tåget precis innan dörrarna stängdes. Det var en galet varm kväll så jag eftersvettades till Bro ungefär, lagom mysigt! Men det var det värt för att få sova i egen säng!

Gårdagen var lite seg. Kanske inte mest pga festandet kvällen innan, utan snarare för att det var så omänskligt varmt!

På eftermiddagen tog jag och Vendela en cykeltur upp till stallet för att hälsa på moster Kammis nya häst. Vi matade honom med lite äpplen och sen cyklade vi hem till mormor och morfar och pratade lite med dem.

Väl hemma blev det sängen för Lilla V och tårtbak för mig. Vid två i natt blev tårtorna klara..

I morse gick jag och Skruttfia upp vid nio, åt frukost och cyklade sen till Gransäterskolan med familjen Eneskjöld/Edberg för att leka på skolgården. Vendela var väl visserligen lite för liten för alla lekställningar, men hon verkade nöjd ändå. Vi hann med en picknick i solen också innan vi cyklade tillbaka hem.

Nu ska jag snart åka upp till mina föräldrar för att hämta hem rackarungen som har spenderat eftermiddagen med att bada i moster Emmas nya pool. Richard är iväg och repar så jag har någon timme för mig själv här hemma. Större delen av tiden har jag dock ägnat åt jobb, hur tråkigt är inte det?!

Imorrn är det nationaldagen! Får se vad vi ägnar dagen åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0