Slutkörd

Jag är helt matt och huvudet känns som bly, men jag har tack och lov ingen migrän på gång som det verkar just nu. Jag är bara vansinnigt trött!

Dagen idag bjöd på väckarklocksringning trots sovande barn och sovmorgon, men någon måste ju släppa ut hästkräket..

Efter dusch och frukost åkte jag till jobbet och städade mitt skrivbord och spelade sen brännboll mot treorna. Det är alltid lite prestationsångest när man ska träffa bolljäkeln, men det gick! Åtminstone första gången. Sen fick jag nog lite hybris efter min första fullträff och träffade inget mer. Däremot tog jag några lyror!

Lärarna vann självfallet! Om det var en schysst seger vet jag inte, för vi hade längre tid inne, vägrade erkänna bränningar och rektorn flyttade konerna för eleverna (och vem vågar säga till rektorn?) ;)

Resten av eftermiddagen svettades jag som en gris. Plockade ihop det sista på mitt skrivbord innan jag for hem.

Jag, Richard och Vendela tog en tur till Sigtuna för en strandpromenad och en bit mat. Rätt värdelöst för jag vägrade äta på Sibylla och Richard vägrade äta på något lyxigare ställe så det blev en medelväg med en krog/pizzeria. Tanken var pizza från början, men så ändrade vi oss och tog en Black & white. Totalt bortkastade pengar! Maten var riktigt äcklig och servicen var katastrofal. Visserligen var tjejen väldigt ny, men hon kunde ta mej tusan ingenting! Men mätta blev vi och det var ändå trevligt att sitta ute tillsammans som en familj.

Idag kom förresten skattepengarna och jämställdhetsbonusen. Jag hade tänkt att vi skulle använda dem till sommaren semester, men nu verkar ju det mesta behöva gå till hästskrället. Jag vill inte!!! Det här skulle ju bli första sommaren i mitt liv då jag kan åka var jag vill, när jag vill och så är jag plötsligt fast med en dyr häst?!

GAAAAAHHH!!

Nu tänker jag lägga mig. Imorrn är det skolavslutning och då får Vendela följa med. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0