Sommarlov!

Nu är det äntligen sommarlov!

Fredagens avslutning var som en vanlig skolavslutning, fast lite tråkigare. Stackars treorna hade avslutning tillsammans med ettor och tvåor - vad är det för en student?

De fick iallafall springa ut i ett fantastiskt sommarväder!

Efter elevernas avslutning bjöds personalen på en smaskig sommarlunch. Vendela var med mig hela dagen och skötte sig exemplariskt. Hon somnade till och med i vagnen en stund innan lunchen så att hon kunde stråla som en sol lite till.

När vi kom hem sov hon en stund till och sen begav vi oss iväg på en shoppingrunda tillsammans med Jennie och moster Emma. Det blev först en vända till Barkarby för att hitta ett par sandaler till mig (svindyra, men sköna!). På Kappahl blev det en långärmad simdräkt till Vendela.

Sen for vi vidare till Upplands Väsby och Hööks där jag köpte en flyweil och ett grimskaft till Dandelion. Efter en sen middag på Donken blev det en tur till stallet för att ta hand om hästarna. Klockan var nästan tio innan jag och Vendela kom hem och då somnade hon som en stock! 

Igår morse började jag morgonen med att släppa ut hästarna. Sen promenerade jag och Skrutt till Vivo och handlade frallor. Framåt lunch åkte vi till Willys med moster Camilla och strax efter två tog Vendela sin eftermiddagslur. Jag och Richard passade också på att vila lite (han hade spelning i fredags kväll). Vi sov som stockar allihop och vaknade först efter klockan sex!!! Herregud, det är ju då Vendela brukar göra sig iordning för att lägga sig! 

Då hade jag sovit i över tre timmar och Vendela i fyra! 

Det var ju knappast någon idé att försöka lägga henne så vi åkte ner till Kalmarsand och lät henne ta ett kvällsdopp istället. Först var hon livrädd för vattnet, men sen gick hon i mer och mer. Tillsist plumsade hon i helt och hållet och var alldeles överlycklig! 

När Vendela väl kommit i säng åt jag och Richard grillat till middag med banan och choklad till efterrätt. Sen åkte jag upp till stallet för en ridtur (då var kl. 23) och kom hem vid ett. Det kändes lite märkligt, men jag är ju ledig så vad spelar det för roll? Dessutom är ju natten den enda tid på dygnet då man faktiskt orkar göra nånting, på dagen smälter man ju bort i hettan. 

Jag och Richard somnade nångång framemot 3-tiden. Det var inte "powernappens" fel, utan lite berodde det på grannungens festande precis utanför vårt sovrumsfönster. Det var tydligen FF och jäklar vilket liv! Tidigare på kvällen var de minst 10 tjejer och senare dök minst lika många killar upp och de spelade musik som på ett disco!

Jag börjar förmodligen bli gammal som störs av sånt där, men det var verkligen hög musik och inte sänkte de fast klockan var över 3! Jag kunde visserligen gått och sagt till, men så vill jag inte vara nån jävla gnällkärring heller! Och somna gjorde vi till sist ändå.

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan röja lite här innan jag beger mig iväg till Cissi för nåt kropps/hudshomeparty.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0