Att stå emot

Igår i Enköping köpte jag en stooor påse godis. Vi var förbi godisaffären vid Donken och jag kunde såklart inte låta bli! 591 gram väger den och jag är sååå sugen! Men jag har ju lovat mig själv att jag nu måste ta ett hopp till på vågen innan jag belönar mig med något. Det är som att vikten har fastnat vid samma siffror. Jag har vägt samma sak i säkert tio veckor! Ett tag gick jag ner lite, men nu är jag tillbaka upp igen. På exakt samma siffror!

Varför köpte jag då godiset? Jävligt korkat!! Men jag tänker inte äta av det!

Egentligen borde jag nog kasta det, men det vill jag ju inte heller. Skulle kunna äta bara några och faktiskt begränsa mig till det (tror jag), men så har vi ju den där dumma poängjakten där jag får mer och mer poäng, ju fler dagar jag avstår från onyttigheter. Och äter jag minsta lilla så måste jag börja samla poäng från noll igen. Det känns så där.. Alltså fortsätter godispåsen stå på diskbänken och gäcka mig!

Arbetsdagen idag var den sista i mitt "vanliga" schema. Från och med nu har jag endast sex lektioner i veckan! Två på måndagar, inga på tisdagar, en på onsdagar, en på torsdagar och två på fredagar. Helt underbart! Nu ska jag verkligen se till att plugga till tentan så jag kan ha sommarlov utan ångest!

Efter jobbet idag åkte vi till en butik som heter Kakburken där de säljer tårtgrejer. Jag behövde nämligen en svart sockerpasta eller marsipan till de kommande studenttårtorna. Svart är omöjligt att färga själv, det blir bara grått. 

Sen åkte vi vidare till Donken, till Richard förtjusning och åt lunch. Vad är det för fel på annan mat kan man ju undra? Men jag fick ju fiskkrogen igår så jag får väl anpassa mig idag... 

På hemvägen blev det ett stopp på Willys och sen hem för att bespruta alla jävla maskrosor som fullkomligen har tagit över vår tomt! De är på gräsmattan, i asfalten, i vår nya trappa och längs hela muren vid gatan! Så idag gav jag mig på dem med det dyraste ogräsmedlet som fanns på Bauhaus! Självklart började det regna direkt efter så att mitt sprutande var rätt meningslöst... 

Dessvärre regnade det inte tillräckligt för att gräsmattan skulle bli fuktig. Maskrosorna där ska nämligen bekämpas med något gödsel kombinerat med ogräsmedel och då behöver marken vara fuktig innan. Men det regnar ju aldrig i det här landet?! Det blir väl till att vattna själv och sen gödsla. Tiden börjar bli lite knapp för blomjävlarna slår ju ut och blommar över så de sprider ännu fler äckliga maskrosfrön!

Jag har egentligen ingenting emot lite trädgårdspyssel, det är bara det att tiden just nu inte räcker till till det också... Men snart så. När tentan är över så ska här påtas i trädgården! (Det är fasligt mycket jag ska göra när tentan är över) ;)

Nu ska jag baka klart tårtan inför imorrn när det kommer gäster. Sen blir det sängen, har lite begynnande migrän som jag som vanligt tänker att jag ska sova bort. Får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0