Duktiga jag

Natten till idag var en riktig pain in the ass! När klockan var tjugo i tre hade jag fortfarande inte somnat! Och när jag väl somnade vaknade jag säkert 40 gånger innan det blev morgon! Aldrig mer 2,5 timmars powernaps!

Idag började jag och Vendela morgonen med en promenad till Vivo för att köpa färska frallor. I en 20-kronors låda hittade vi såna där nätstrutar som man har en boll i och när man trycker på en knapp så far bollen iväg. Jag visade Vendela på vägen hem hur man skulle göra och sen sköt hon bollen för glatta livet. Skojigt värre!

Efter frukost begav sig skrutt med sin far till farmor och farfar. Själv organiserade jag mina pluggpapper i en pärm och begav mig till biblioteket för att kunna plugga i lugn och ro. Det gick förvånansvärt bra när jag väl kom in i det och kunde slappna av. Fyra tal lyckades jag lösa under de tre timmar jag satt där. Och jag förstod allt! Bara sisådär en 30 saker till att förstå nu då... Men det känns åtminstone lite hoppfullt!

Mitt under pluggandet fick jag bege mig till bokhandeln för att köpa en ny, vettig penna. Om man ska skriva och sudda om vartannat så måste man ha en ordentlig penna. Så 70 spänn för en stiftpenna och ett paket stift fick jag punga ut, men det kändes faktiskt värt det. Det är lite lättare att vara duktig om man har bra grejer att jobba med.

När biblioteket stängde mötte Richard och Lilla V upp mig på parkeringen. När vi kom hem lekte jag och Skrutt i sandlådan medan Richard gjorde sig i ordning för kvällens middag. Eller vi lekte kanske inte så mycket, jag läste en tidning och Vendela käkade sand. Spadvis med sand! Hon åt det som om spaden vore en sked! Unge! Det kan ju inte vara skönt att skita ut det sen!

Vid fem begav vi oss hem till mormor och morfar eftersom moster Emma fyllde 15. Där blev det till att tillverka sushi innan det kunde bli någon middag. Men gott blev det och jag åt så mycket att jag trodde att magen skulle sprängas. Men givetvis fick det plats med lite glasstårta efteråt också ;)

Vid halv tio var vi hemma igen och då stupade lilla prinsessan i säng. Hon var så snäll och glad hela kvällen. Fem sushibitar åt hon till middag!

Under kvällen har jag inte gjort något vettigt alls. Jag borde ha gått och lagt mig, men så fick jag för mig att baka en kladdkaka och det tog ju ett tag innan jag kunde smaka den. Så nu är jag äckligt mätt, mår illa och har lite lätt huvudvärk. Borde nog sova så jag orkar plugga imorrn igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0