En lång torsdag

Idag har jag hunnit med många saker. Dock inte några vidare bra saker om man tänker på allt jag behöver göra. Men man kan inte bara göra tråkiga och nödvändiga saker jämt!

Natten till idag var ju så där... Vendela vaknade ungefär var tionde minut från att vi gick och la oss. Till en början gick vi bara in och la om, men sen började vi fundera på vad som var galet. Hon fick välling, hon fick sova mellan oss, hon fick vatten, hon fick lampan tänd, lampan släckt, men ingenting funkade. Och då är hon ändå ett väldigt lättsövt barn i vanliga fall. Framåt fyra (utan att någon av oss sovit många sekunder i streck) insåg vi att hon faktiskt kliade sig vid öronen konstant. Jag misstänkte direkt en öroninflammation så hon fick alvedon och då sov hon faktiskt ostört i två timmar.

När jag gick upp vid nio kände jag mig död än levande. Men det vara bara att hoppa in i duschen, äta frukost och sen ge sig iväg till jobbet.

På vägen hem stannade jag på apoteket för att köpa nya alvedon till Skruttfia.

Tanken var att vi skulle åka till Sigtuna för att njuta av en kväll i det fina vädret. Lite promenad längs vattnet och middag på nåt trevligt ställe var planen. Men när jag kom hem var Vendela supergrinig och drog sig i öronen till förbannelse så jag ringde sjukvårdsupplysningen för att höra vad de hade att säga. De gav oss en tid till jourmottagningen i Enköping på en gång då de ansåg att Vendela var lite för liten för att ha öroninflammation utan att bli kikad på.

Dock var det ingen öroninflammation. Läkaren hittade inget fel på hennes öron alls. Så vi får väl se hur den här natten slutar. Kanske var det så att hennes 3-dagarsfebersutslag kliade vid just öronen. Gudarna ska veta att hon var prickig idag! Hon såg verkligen skum ut med prickar precis överallt!

Hur som helst, efter läkarbesöket var jag hungrig. Richard ville givetvis äta på Donken, men det vägrade jag. Så vi ställde bilen en bit bort och promenerade längs ån till en relativt nyöppnad hamnkrog. En riktig fiskrestaurang som kunde sin sak! Det var verkligen makalöst gott. Jag åt en lax med getost/rödbetscreme och nån filodegsgrej med jordärtskocka. Det gick fort att få maten och det var inte alltför dyrt. Det blir fler besök där i framtiden kan jag lova! Då gärna med en lite piggare unge som inte trotsar hela tiden så hela uteserveringen får ont i öronen.

Väl hemma blev det sängen för Skrutt och Eurovision för mig och Richard. Snacka om att nästan skita på sig när Sverige kom till finalen som sista land!

Nu blir det sängen för ögonlocken är verkligen tunga! Imorrn ska här städas inför lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0