Helg igen!

Nu rusar tiden verkligen fram! Mindre än tio dagar till tenta och jag idiotpluggar! Missade dagens inlämningsuppgift också, men jag förstod inte ett skit av den ena uppgiften och kunde inte lösa den andra. Lite deppigt kändes det förstås att inse att om jag löst båda hade jag fått 2 bonuspoäng på tentan! Men, men, det får väl gå ändå.

De senaste två dagarna har jag sett totalt 7 föreläsningar, blir lätt lite snurrigt i skallen då.

Imorrn ska jag ta mig ner till biblioteket och försöka sitta där och plugga i fem timmar. Skittråkigt sätt att spendera en lördag, men vad ska jag göra? Jag måste ju få in allt det här svåra i min tröga hjärna! En del förstår jag faktiskt, men bara sånt jag lärde mig i den förra kursen med den superpedagogiska läraren. Resten fattar jag inte ett skit av!

Igår och idag hände inte mycket annat än att jag satt med näsan framför datorn och lyssnade så öronen brann.

Jag hann iof med ett besök på Äppelbo igår med Vendela och Richard. Det var förskolans dag och vi var inbjudna (tillsammans med Edwins familj såklart) att komma och hälsa på. Så det blev lite lek där, lite korv och lite prat med förskollärarna.

Idag hann jag med en lunch med Richard och Skruttfia på kinarestaurangen. Det var en fantastiskt god buffé! Kanske åt vi lite för mycket och hamnade i paltkoma för när vi kom hem stupade hela familjen. Vendela sov i tre timmar! Själv sov jag i 2,5! Det är nästan löjligt vad skönt det är att slockna en stund på eftermiddagen. Aldrig sover man väl så skönt som då? Svårt att gå upp är det också, mycket svårare än på morgonen!

Vendelas "lilla" tupplur resulterade i att hon inte var det minsta trött när det var sängdags. Så efter nästan två timmars tjoande fick hon komma upp en stund och titta på Så ska det låta med oss i soffan. Vilket disco för en ett-åring! Hon studsade i soffan som aldrig förr! Tuborg fick vara med på ett hörn han också när hon pussade på honom mellan låtarna. När det var färdigdansat la vi henne igen och då somnade hon som en stock! Förmodligen helt fel enligt någon barnexpert att plocka upp en nattad unge från sängen, men hon var ju superpigg och behövde nog göra av med lite spring i benen innan hon kunde somna lugnt.

Nu ska jag se om jag kan somna, eller om jag också behöver studsa lite i soffan först!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0