Nedräkning

Nu är det mindre än en vecka kvar till tentan. Å ena sidan känns det otroligt skönt, för efter den kan jag verkligen njuta lite av tillvaron. Å andra sidan ger hela skiten mig en jäkla ångest. Det är så mycket jag ska kunna och det är så lite jag kan hittills. Dessutom har jag ju lyckats boka upp i princip hela den här veckan med en massa annat onödigt. Två doptårtor tex.. Och ett Vårrus. Och så är det ju morsdag på söndag också.

Imorrn ska jag iallafall plugga nästan hela dagen, för jag är lektionsfri! :D Och resten av veckan är ju inte alltför betungande, en lektion på onsdag, en på torsdag och två på fredag.

Idag hade jag också bara en lektion för på den andra dök inga elever upp. Och så säger de att de har för lite tid för kursen? Nummer 1 kan ju vara att gå på lektionerna...

Gårdagen blev inte så där jättebra som jag tänkt mig. Huvudvärken från lördagskvällen resulterade i migrän på söndagsmorgonen. Och inte hade jag några tabletter hemma utan jag fick snällt vänta tills apoteket öppnade vid elva.

Jag och Vendela tog oss ändå upp till stallet för att titta på maskeradhoppningen, fiska i fiskdammen och mata hästarna. Jättemysigt tyckte vi båda två!  

Väl hemma blev det pluggande hela eftermiddagen. På kvällen gjorde jag en rabarberpaj och lagom till den var klar fick vi oväntat besök av en av Richards kompisar. Tur det, då slapp vi äta hela pajen själva!

Nu ska jag krypa i säng och hoppas att huvudvärken jag har på ingång nu ger med sig och inte blir ännu ett migränanfall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0