Segosöndag

Idag jag jag inte gjort många knop. Eller så har jag det, det beror nog på hur man ser det.

Dagen började vid sex när Vendela vaknade första gången. Sen vaknade hon med jämna mellanrum fram till åtta, då somnade hon om och vaknade igen när klockan var över tio! De extra timmarna behövde jag verkligen! (För inte tusan gick jag och la mig i tid igår ändå).

Förmiddagen bjöd på bus och lek. Sen sovstund för Lilla V medan jag jobbade/pluggade lite.

När Skrutt vaknade igen gick hon och Richard på promenad till farmor och farfar. Själv passade jag på att kika på en föreläsning. Hann dock inte särskilt långt innan min mor ringde och jag fick leka deklarationsexpert. Om det blev rätt eller inte har jag inte en aning om, men föreningen behöver ju inte betala skatt så jag antar att det inte kan vara så väldigt mycket som blir fel.

Väl hemma var klockan rätt mycket. Jag höll igång Vendela i nån halvtimme innan hon la sig vid kvart i sju. Trodde jag. Men nånstans försvann en timme i mitt liv och klockan var egentligen kvar i åtta! Snacka om att bli snuvad på dyrbar tid! In med middagen i ugnen, titta på Mästarnas mästare och sen sätta igång med jobbandet.

Nu måste jag hinna med en dusch också innan jag lägger mig. Fasen att tiden alltid ska gå så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0