Sommarvibbar

Visst är det underbart med det fantastiska vädret?

Igår började jag och Vendela morgonen med ett besök i stallet för att ta hand om Amadeus. Sen skyndade vi hem, packade simkläder och promenerade till simhallen med Cissi och Edwin.

Ibland undrar jag och Vendela inte var fisk i sitt förra liv?! Hon är helt GALEN i simhallen. Inte rädd för nånting och blir fly förbannad när jag håller i henne i mellanbassängen. Hon vill simma själv, men hon kan ju inte så när jag släpper så sjunker hon och får en kallsup. När jag sen tar tag i henne igen och får upp henne över ytan så blir hon lika förbannad igen för att jag håller i henne! Jag vet inte hur många kallsupar hon lyckades få igår, men inte skrämde det henne det minsta!

Väl hemma somnade hon gott i sängen och vaknade lagom till att jag skulle iväg på ett sminkhomeparty hemma hos Nina som fyllt 25. Efter lite vin och sminkande åkte vill till hålans uteställe för en magnifik 3-rättersmiddag för ynka 200 kr. Där blev det mer vin och senare under kvällen även lite drinkar och en shot. I början kändes kvällen lite seg, men sen var det fullt ös på dansgolvet nästan hela kvällen! Vi var kvar ända tills de stängde vid 2.

Väl hemma blev det två kaviarmackor med ett stort glas oboy innan jag somnade till ett avsnitt med Gilmore girls. Vid sex vaknade jag och förflyttade mig till sängen.

Tjugo i tio vaknade jag för dagen och kände mig hyfsat fräsch. Då sov skrutt fortfarande! Hon började prata med sina gosedjur först efter klockan tio!

Efter lite frukost blev det en promenad till motionsspåret för en tipspromenad tillsammans med Edwin och hans föräldrar. Till lunch grillade vi korv och promenerade sen hem igen.

Den gassande solen tog nog lite mer på mig än jag planerat. När jag kom hem kände jag mig sjukt bakis och la mig i soffan och mådde pyton! Richard var iväg med Andreas och hämtade lite sand som vi fått till Lilla V:s framtida sandlåda så jag passade på att somna en stund. När sanden var på plats, släpet och marken sopad så trodde jag att jag skulle avlida av illamående och huvudvärk. Det var så illa att när vi åkte till restaurang Gyllene Måsen för en middag så kunde jag inte ta en enda tugga av min hamburgare. Helt meningslöst att köpa den alltså... Jag lyckades pressa i mig några pommes frites och åt sedan en glass. Först efter det kändes det bättre.

Efter middagen fortsatte vi till Bauhaus och hade tio minuter på oss att hitta en sandlåda. Det gick så där... Tjugo minuter efter stängningsdags tog vi oss ut ur varuhuset och då hade kassorna bommat igen och en del dörrar var stängda. Problemet var först att hitta den förbannade sandlådan. När vi väl gjort det blev nästa problem att det inte fanns några som vi kunde ta eftersom de var inpackade på pallar och staplade i rader. Så då behövde vi hitta någon som kunde plocka ner den översta pallen och öppna den. DET tog tid! Men en sandlåda blev det iallafall till sist.

Väl hemma visade det sig att stackars lilla Skrutt hade feber - 38.8. Jag tror att det är värmen som problemet. Hon fick feber i förra värmeböljan också. Himla knepigt det där, för man vill ju vara ute när det är fint väder och det är svårt att ordna skugga när man är ute och går med vagnen, särskilt när den inte går att vända. Men vi får helt klart skydde henne bättre från solen och värmen i fortsättningen.

Jag själv måste nog också se upp. Jag har fått tendenser till utslag på armarna igen, precis som jag fick förra sommaren när det blir hundratals blåsor på underarmarna. Jag är uppenbarligen solallergisk eller nåt. Vansinnigt jobbigt, för man vill ju kunna vara ute när det är varmt och skönt! Jag får testa med rejäl solkräm och se om det hjälper.

Nu ska jag kolla igenom morgondagens prov en sista gång, sen blir det nog sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0