Tårtbak

Sovmorgonen gick åt skogen. Min käre mor ringde och väckte mig vid nio. Det var väl rätt sent för en vardag iof, men jag hade gärna sovit längre.

Förmiddagen ägnade jag åt lite duktiga saker som att sortera tvätt och städa Vendelas skötbord. Tänkte även baka en tårtbotten, men äggen var slut så det fick vänta till eftermiddagen.

Arbetsdagen idag var ju inte alltför ansträngande, även om jag efter min enda (vad jag trodde) lektion idag insåg att jag ju har stödmatte på onsdagseftermiddagarna numera. Så det blev till att snällt sitta kvar och vänta på den lektionen. Helt i onödan dessutom, för ingen elev dök upp...

Väl hemma påbörjades operation Tårtbak. Eller egentligen började jag inte direkt, utan satte igång på allvar först efter klockan nio. Jag vet egentligen inte varför jag skjuter på det hela tiden, jag tycker ju att det är roligt när jag väl sätter igång. Tårtan blev iallafall färdig för en stund sen, efter att jag tvingats göra två tårtbottnar då den första gick åt skogen. Men nu står en liten (8-bitars) Pingu-tårta i kylen och väntar på att bli hämtad imorrn förmiddagn.

Mycket roligare än så har dagen inte varit. Och ännu tråkigare ska den bli för jag måste röja diskbänken efter allt bakande. Skönt att man har diskmaskin! Varenda bunke åker in där så slipper jag skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0