Vårrus nr 1

Helgen blev väldigt lyckad med grillning och eurovisionsfinal i gott sällskap. De var många delade åsikter kring resultaten och när vi, mitt i röstningen, sprang iväg till hålans uteställe så ledde Sverige! Fantastisk känsla och jag känner mig helt klart stolt över att vi kom trea! Det känns som att vi är tillbaka i eurovision!

Utekvällen var helt okej, men det var ju kanske inte den bästa musiken under kvällen. Lite för hårt techno-skit som ingen dansade till men som dj:n ändå envisades med att spela.

Väl hemma sov både Jennie och Richards vänner Daniel och Jopa över. Jennie fick inviga vår nya bäddsoffa i källaren!

På söndagen var det tänkt att jag och Vendela skulle gå på playdate hos en mamma, men det var så ruttet väder och jag var inte i skick att köra bil, så jag hoppade det. Istället blev det en pizza och sen jobb för hela slanten när jag ändå var barnfri. Richard och Skrutt var hos farmor och farfar.

I måndags var det dags för en ny arbetsvecka. Full rulle hela dagen med personalmöte, lektioner, medarbetarsamtal och seminarium kring nya skollagen.

Idag var jag egentligen lektionsfri, men eftersom nationella provet låg på morgonen så var det bara att köra på ändå. Mina elever fick katastrofala resultat, men det var väl inte helt oväntat..

Väl hemma packade jag ihop lite grejer för att sen åka och plocka upp halva hålans befolkning på olika ställen innan vi kunde ge oss iväg till Västerås för att springa Vårruset. Vädret var väl inte helt lockande, men det var faktiskt uppehåll under hela loppet. Det berodde förmodligen på att jag köpte ett regnskydd till nya vagnen för nästan 500 spänn precis innan!

När det gäller loppet i övrigt så måste jag faktiskt skryta med att jag tog mig runt alla de fem kilometrarna i något slags joggingstempo. Ända gången vi stannade var när Jennie knöt skorna. Då gick vi en liten bit innan vi körde igång igen. Den sista kilometern trodde jag att benen skulle vika sig och att inälvorna skulle explodera i kroppen. Det gjorde verkligen ont överallt! Men fläsket tog sig allt runt ändå!

Förutom allt trevligt som har hänt de senaste dagarna så kan jag även berätta om de mindre roliga sakerna.

I söndags efter pluggandet så tänkte jag vara lite duktig och gödsla gräsmattan i ett försök att bli av med tistlar och maskrosor. Så jag monterade ihop nya strollern och begav mig ut. Det dröjde ungefär 10 sekunder tills en hjulet på skiten lossnade med följden att det rann ut gödsel på gräsmattan. Helt klart mindre bra! Jag lagade, den gick sönder, jag lagade, den gick sönder osv. När den bråkat säkert tio gånger gav jag upp och tänkte att jag skulle sprida ut skiten (ordagrant) för hand istället. Sagt och gjort, efter över en timmes arbetande var jag nästan klar. Då insåg jag att gödslet jag spridit ut var FEL! Tanken var att vi skulle ha ett gödsel med ogräsdödande medel i, men det här var bara vanligt gödsel! Nästintill meningslöst alltså.. 600 spänn i sjön och nu måste vi vänta två veckor innan vi kan göra ett nytt försök, förhoppningsvis med RÄTT gödsel.

Nästa jobbiga och typiskt mig grej inträffade igår när jag installerade Skrutts bilbarnstol i min fars bil. Efter ca 40 minuters trixande var arbetet klart och jag tänkte åka hem. Döm av min förvåning när bilnyckeln är borta! Jag hade endast varit vid min bil, på mina föräldrars uppfart och i min fars bil, så jag tänkte att letande skulle bli kort. Efter tio minuter ropade jag ut min syster för att hjälpa mig, tänkte att jag måste ha blivit blind eller nåt. Efter totalt 25 minuters letande efter nyckeljäveln behagade den äntligen att dyka upp! Då hade jag monterat loss hela stolen igen ihopp om att jag kanske råkat lägga nyckeln på sätet innan monteringen. Så när nyckeln var funnen fick jag montera fast den igen.

Väl hemma inser jag att jag även har tappat nyckeln till vår andra bil! Den är fortfarande inte återfunnen och jag har inte ens en aning om vart jag ska leta! Det är helt makalöst var nycklar kan försvinna! Men så tappade jag ju bort min mobil förra sommaren också. Och har tappat både körtkort, kreditkort och sl-kort förut... Kanske skulle ha allt i en påse runt halsen? Är dock inte helt säker på att det skulle hjälpa...

Nu ska jag sova! Imorrn har jag lektion först efter tolv och Skruttfia sover hos mormor så jag har en välförtjänt sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0