Det är svårt att vara sjuk

Igår vaknade jag med en sån fruktansvärd migrän att det var svårt att ens tänka klart. Jag tog medicin och gjorde i ordning mig själv och Vendela för ännu en arbetsdag, men när jag skulle ge mig iväg insåg jag att det var omöjligt. Trots att det gått en timme sen medicinen hade migränen inte släppt det minsta.

Om inte Richard sagt att han tyckte att jag skulle vara hemma så hade jag nog åkt och jobbat. Det är svårt att bestämma själv om man är tillräckligt sjuk för att jobba. Dessutom får man dåligt samvete för jobbet plus att man vet att det kommer att svida i plånboken vid nästa lön, den lönen som dessutom ska gå till tre födelsedagsfiranden här hemma...

När jag väl gjort min sjukanmälan la jag mig i sängen och sov till halv ett. När jag vaknade var huvudvärken lika jobbigt fortfarande och när jag skulle äta frukost spydde jag istället. Alltså var det helt rätt beslut att stanna hemma trots allt och då kändes samvetet lite lättare.

Idag är jag också hemma. Visserligen lättade migränen lite igår eftermiddag, men senare på kvällen kom den smygande igen. Då känns det bättre att faktiskt vara hemma och försöka få bort den helt eftersom den blir sällan bättre när jag är på jobbet..  Men imorrn jobbar jag, oavsett vad huvudet säger. Jag måste ändå till skolan för att hämta lite papper och jag har bara en lektion så då kan jag lika gärna ta den i samma veva.

Nu tillbaka till att göra ingenting. Rätt skönt det ibland också.

Kommentarer
Postat av: tant stina

byt till immigran nässpray. Jag kan skicka med mor din några så får du testa

2011-11-24 @ 15:08:45
Postat av: Tova ♥

Fin blogg!

2011-11-24 @ 17:13:08
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0